شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳

انتقادات اهالی سینما به مافیای اکران/۶

قنبری: پادوهای پخش کنندگان سال های دور، امروز همه سینما را در دست خود گرفته اند!/ در حال حاضر مادی گرایی در سینما حرف اول و آخر را می زند

رهبر قنبری

سینماپرس: رهبر قنبری کارگردان سینما در رابطه با مافیای اکران در سینمای کشور گفت: متأسفانه ما شاهد اتفاقات بسیار بد و دردآوری در حوزه پخش فیلم ها هستیم چرا که پادوهای پخش کنندگان باسواد سال های دور، امروز همه سینما را در دست خود گرفته اند و توجه به ارزش ها، فرهنگ و ملیت برایشان خالی از هرگونه اهمیتی است.

کارگردان فیلم سینمایی «فصل بلوغ» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس یادآور شد: در زمانه ای نه چندان دور کسانی که سران پخش فیلم در سینمای کشور بودند همه افرادی تحصیل کرده و باسواد بودند که سینما برایشان ارزش و اهمیت داشت و هیچ گاه منافع فردی شان را به منافع جمعی سینما ترجیح نمی دادند. اکثر آن افراد جزو فارغ التحصیلان سینما بودند و یا در رشته های دیگری همچون علوم انسانی و فرهنگی تحصیلات عالیه داشتند اما کسانی که زیردست آن ها کار می کردند در پی تحصیل علم دانش و نبودند و حتی دیپلم هم نداشتند.

وی ادامه داد: امروزه همان پادوها و زیردست های آن پخش کنندگان باسواد همه سینما را تحت اختیار خود گرفته اند و با نگاه های مادی شان به فیلم سینما هنر هفتم را به قهقرا برده اند. در واقع امروزه مادی گرایی در سینما حرف اول و آخر را می زند و به همین علت است که صورت فرهنگی سینما دیگر نمود عینی ندارد و همه چیز خلاصه در آثار مبتذل نمایشی شده و بسیاری از فیلم هایی که همچنان دغدغه فرهنگ و هنر را دارند توسط این افراد بایکوت می شوند.

این سینماگر در بخش دیگری از این گفتگو با انتقاد از عملکرد مسئولان و مدیران سینمای کشور در قبال این افراد اظهار داشت: متأسفانه شرایط به گونه ای شده که این افراد پایشان را از حیطه اختیارات شان فراتر گذاشته اند و اصولاً در تمامی موارد سینما دخالت می کنند؛ باعث تأسف است که حتی فیلمنامه های سینمای نیز در دفاتر همین آقایان تصویب می شود نه وزارت ارشاد و سازمان سینمایی!؛ یعنی اینکه اگر این افراد تصمیم به ساخت هر فیلمنامه ای داشته باشند وزرات ارشاد نمی تواند مانع از اجرای تصمیم آن ها شود.

قنبری خاطرنشان کرد: این افراد قانون را دور زده اند و کاری کرده اند که قانون به سمت آن ها گرایش پیدا کند نه آن ها به سمت قانون! من بسیار متأسفم که ما در آشفته بازاری مشغول به کار و فعالیت هستیم که مدیران فرهنگی و مسئولان باسواد کنار رفته اند و عده ای بی فرهنگ اداره امور را در دستان خود گرفته اند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.