چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹

تبیین محورهای برنامه سازی مراکز استانی صدا و سیما در سال ٩٧

علی دارابی در نشست سراسری مدیران کل مراکز

سینماپرس: معاون امور استان‌های رسانه ملی بیان کرد که ایجاد فضای نشاط در جامعه، کاهش عصبانیت، پرهیز از سیاه‌نمایی، اشتغال، اقتصاد مقاومتی و محیط زیست از ماموریت های سال ۹۷ مراکز استانی است.

به گزارش سینماپرس، علی دارابی در نشست سراسری مدیران کل مراکز گفت: سال آینده رخدادهای مهمی در حوزه مراکز استان‌ها رخ می‌دهد که شامل نخستین جشنواره ملی انیمیشن تلویزیونی ایران، جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز، سال اول اجرای برنامه پنج ساله، رونمایی از ١٣٠ مستند مربوط به شهدای مدافع حرم، ارتقای کیفی رادیونما، انتخاب مرکز برتر در حوزه فضای مجازی، ۲۴ ساعته بودن پخش مراکز و جوان‌گرایی و انقلابی‌گری مجموعه اقداماتی هستند که در سال ۹۷ شاهد آنها خواهیم بود.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما به رویکرد محتوایی مراکز استانی در سال آینده پرداخت و افزود: ایجاد فضای نشاط و شادی در جامعه، کاهش عصبانیت و تندخویی، پرهیز از سیاه‌نمایی و ناامید کردن مردم و پخش نکردن سریال‌ و فیلم‌های تلخ و خشن، افزایش پخش فیلم‌هایی با موضوع طنز و کمدی، بازتاب جشن‌ها و مراسم مذهبی و ملی، استفاده بیشتر و هوشمندانه‌تر از موسیقی و نماهنگ، پرداختن به مساله جمعیت، اشتغال، اقتصاد مقاومتی و محیط زیست، بحران آب و سبک زندگی به عنوان اولویت‌های ملی و مهم برنامه‌سازی مد نظر خواهند بود.

دارابی با تأکید بر رعایت زبان فارسی در برنامه‌های مختلف رادیو و تلویزیون مراکز استانی عنوان کرد: لازم است در برنامه‌های مختلف، پیام‌رسان‌های داخلی در فضای مجازی هم به میزان کافی تبلیغ و ترویج شوند.

معاون امور استان‌های رسانه ملی به شبکه‌محوری به عنوان یکی از اصول راهبردی این معاونت پرداخت و گفت: مراکز استانی باید ویژه برنامه‌ای برای طرح و پاسخگویی به پرسش‌های مهم که جزو شبهات نسل جوان هستند طراحی و تولید کنند همچنین استفاده از شخصیت‌ها، مشاهیر و مفاخر هر استان در حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز باید در قالب برنامه‌های ویژه مورد توجه باشد.

دارابی با اشاره به لزوم ارائه کارنامه انقلاب در هر استان به شیوه‌ای جذاب و جوان‌پسند افزود: طراحی مسابقات گوناگون با موضوعات علمی، ادبی و تفریحی، نسبت مناسبت‌ها با چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، برنامه‌های برند و نسبت آنها با انقلاب و ارتقای سطح کارشناسان برنامه‌ها از دیگر موضوعاتی هستند که باید مد نظر مدیران و برنامه‌سازان مراکز قرار بگیرد.

وی در پایان بیان کرد: ارتقای غنای بصری، رنگ‌آمیزی و گرافیک شبکه‌ها به صورتی که چشم نواز باشند از دیگر فعالیت جدی شبکه های استانی است.

مراکز برتر استانها تجلیل شدند

همچنین طی مراسمی مراکزی که در تحقق شاخصه های ۱۱ گانه راهبرد «شبکه محوری» در سال ١٣٩۶ عملکردی مثبت و در خور توجهی داشتند از سوی دارابی تجلیل شدند.  

معاون امور استان ها با اهدای لوح تقدیر برنامه ریزی، تدبیر و حسن مدیریت مدیران مراکز به همراه تشریک مساعی تمامی معاونان، مدیران و کارکنان مراکز برتر در دستیابی به این موفقیت، علی رغم تمامی محدودیت ها را شایسته تقدیر و سپاس دانست.

مراکز فارس، چهارمحال و بختیاری رتبه اول و دوم و مراکز مازندران و یزد مشترکاً سوم شدند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.