چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵

دیدار اعضای کمیته مالکیت فکری ABU با علی عسکری

کمیته حقوقی و مالکیت فکری اتحادیه ABU

سینماپرس: با توجه به نشست دوم کمیته حقوقی و مالکیت فکری اتحادیه ABU که در شهر تهران برگزار می شود، اعضای این کمیته با رییس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی دیدار نمودند.

به گزارش سینماپرس، در ابتدای این دیدار که مدیران رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه حضور داشتند عباس ناصری طاهری مدیر کل اموربین‌الملل رسانه ملی گزارشی از مهمترین موضوعات مطرح شده در نشست دو روزه  این کمیته ارایه کرد.

در ادامه رییس صدا و سیما ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام گرفته در برگزاری این نشست با بیان اهمیت موضوع مالکیت حقوقی آثار رادیویی و تلویزیونی اظهار کرد: فضای رسانه ای حاکم بر جهان و چالش‌های حقوقی پیش روی رسانه‌ها لزوم توجه و اهمیت مالکیت فکری و معنوی را بیش از پیش نشان می دهد و ما باید برای حفظ سرمایه معنوی آثارمان تلاش کنیم.

عسکری مهمترین علت برای رشد خلاقیت و اطمینان به فضای عادلانه و سالم در دنیای رسانه‌ای امروز را در حفاظت از سرمایه‌های فکری و معنوی دانست و گفت:حفظ مالکیت فکری به نفع سازمان‌های رسانه‌ای از جمله سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران است و ما بر حفاظت از آثار تولیدی تاکید می‌کنیم.

ربیس سازمان صداوسیما با اشاره به همکاری سازمان تنظیم و مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی با اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه ABU گفت: نگاه رسانه ملی به فضای مجازی درچارچوب مقررات جهانی است و امیدواریم در این فضا همکاری‌های بیشتری با اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه داشته باشیم.

در پایان این دیدار برخی از مدیران رادیو و تلویزیون‌های عضو ABU نظراتشان را درباره مهمترین دستاورد نشست کمیته حقوقی و مالکیت فکری ABU بیان کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.