شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸

«فرانکشتاین» به ایران می‌آید

ایمان افشاریان کارگردان

سینماپرس: ایمان افشاریان درباره اجرای نمایش «فرانکشتاین» گفت: نمایش «فرانکشتاین» برداشتی از رمان شناخته شده مری شلی است که درصدد هستم در صورت فراهم شدن شرایط آن را نیمه اول سال ۹۷ به صحنه ببرم.

به گزارش سینماپرس، ایمان افشاریان نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر درباره اجرای نمایش «فرانکشتاین» گفت: نمایش «فرانکشتاین» برداشتی از رمان شناخته شده مری شلی است که درصدد هستم در صورت فراهم شدن شرایط آن را سال ۹۷ به صحنه ببرم.

وی ادامه داد: از اوایل خردادماه تمرین های نمایش را آغاز می کنیم و احتمالا اجرا در نیمه اول سال ۹۷ خواهد بود. این نمایش مناسب اجرا در یک سالن بلک باکس است که مذاکراتی با چند سالن انجام شده که تا قطعی نشدن نام سالن ترجیح می دهم نام آن را رسانه ای نکنم. موسیقی جزو لاینفک این اثر نمایشی است اما نمی توان آن را اثری موزیکال نامید.

کارگردان «شعله ۲» یادآور شد: در حال حاضر صحبت هایی با بازیگران برای حضور در این نمایش شده است که امیدوارم بتوانند برای بازی در کار با هم هماهنگ شویم. با مهدی پاکدل در این زمینه صحبت هایی کرده ام که البته هنوز حضورش در نمایش قطعی نیست. طراحی صحنه نمایش را خودم برعهده خواهم داشت که خوشبختانه طراحی و فضاسازی کار مشخص شده است.

وی در پایان درباره اجرای مجدد نمایش «جنایت و مکافات» گفت: قرار بود نیمه دوم امسال این اثر نمایشی را مجدد به صحنه ببرم اما با وجودی که با سالن هم صحبت هایی کرده بودم، شرایط اجرا فراهم نشد. این نمایش ۱۵ بازیگر دارد بنابراین ظرفیت سالن باید جوابگوی تامین هزینه های گروه نمایش باشد. از آنجا که این نمایش اسپانسر، سرمایه گذار و یا کمک هزینه ای ندارد همه هزینه ها باید از گیشه تامین شوند که البته با توجه به اجرای قبلی ما در سال ۹۴ می دانم که کار پرفروش خواهد شد اما باید سالنی را برای اجرا انتخاب کنیم که تعداد صندلی های زیادی داشته باشد.

افشاریان بهمن و اسفند ۹۵ نمایش «شعله ۲» را در تالار حافظ به صحنه برده بود. وی همچنین مهرماه ۹۴ نمایش «جنایت و مکافات» را براساس رمان شناخته شده داستایوفسکی در عمارت مسعودیه به صحنه برده بود که با استقبال علاقه مندان روبرو شد و در بخش بین الملل جشنواره تئاتر فجر نیز موفق به دریافت سه جایزه بهترین طراحی گریم، بهترین بازیگر زن و بهترین کارگردانی شد.

رمان «فرانکشتاین» نوشته مری شلی است که نخستین بار در سال ۱۸۱۸ منتشر شد. این کتاب داستان ویکتور فرانکنشتاین دانشجوی جوان و مشتاقی است که شیفته علوم نوین و همچنین رموز علوم کهن است. او از طریق به کارگیری بخش‌هایی از همین ۲ دستاورد، موجودی را خلق می‌کند که در هیبتی هیولاوار زنده شده و جان می‌گیرد. هیولای فرانکنشتاین که انسجام مادی و فیزیکی خود را از کنار هم قرار گرفتن اعضای انسان‌های مرده کسب کرده است از بدو تولد و چشم باز کردن بر جهان زندگان سعی دارد با نوع بشر ارتباط برقرار کند اما با تمام سعی و تلاشی که می‌کند، آنچه در انتها به دست می‌آورد جز تنفر، انزجار و کینه نسب به نوع بشر نیست ...

*مهر

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.