شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۰

پخش مجموعه «کارستان» در جشنواره مونیخی

شش مستند مجموعه کارستان

سینماپرس: شش مستند مجموعه کارستان در دوره دوم جشنواره فرهنگی «ترمه» که در شهر مونیخ کشور آلمان برگزار می شود، نمایش داده خواهند شد.

به گزارش سینماپرس، شش مستند مجموعه کارستان «شاعران زندگی» به کارگردانی شیرین برق‌نورد، «پازلی‌ها» به کارگردانی مهدی گنجی، «مادر زمین» به کارگردانی مهناز افضلی، «طبرستانی‌ها» و «بنیان‌گذار محک» به کارگردانی محسن عبدالوهاب و «پنبه تا آتش» به کارگردانی بهرام عظیم‌پور و تهیه‌کنندگی مجتبی میرتهماسب، در دومین جشنواره فرهنگی ترمه نمایش داده می‌شوند.

جشنواره فرهنگی ترمه مونیخ که امسال دومین سال برگزاری خود را پشت سرمی‌گذارد،  از تاریخ ۲۸ فوریه تا ۵ مارس ( ۹ تا ۱۴ اسفندماه) برگزار می‌شود. این جشنواره تلاش دارد تا با به نمایش گذاشتن جلوه‌های مغفول‌مانده یا کمتر دیده‌شده فرهنگ و هنر ایران بالاخص در نمای بین‌المللی، در حد امکان تصویر جامع‌تری را در معرض دید مخاطبان غیر ایرانی خود بگذارد. این جشنواره که به همت جمعی از ایرانیان مقیم آلمان، برگزار می شود، مشخصا در این دوره، تمام تمرکز و توجه خود را بر آثار ارزنده هنری‌ای گذاشته است که توسط هنرمندان ایرانی مقیم ایران تولید شده‌اند. به این ترتیب که در این دوره، اقدام به دعوت جمعی از بهترین هنرمندانِ حوزه های ادبیات، عکس، موسیقی، فیلم داستانی و مستند، تئاتر و طراحی لباس از ایران کرده است.

مجموعه فیلم های «کارستان» نیز به عنوان مجموعه منتخب جشنواره برای بخش فیلم‌های مستند، طی ۴ سانس در روزهای یکشنبه و دو شنبه ۴ و ۵ مارس (۱۳ و ۱۴اسفندماه) در سینما ماکسیم جدید مونیخ اکران خواهند شد.

همچنین مجتبا میرتهماسب، محسن عبدالوهاب و هایده شیرزادی (کارآفرین) در این نمایش‌ها و همینطور جلسه پرسش و پاسخی که توسط جشنواره در خصوص مجموعه فیلم‌های کارستان، در روز دوشنبه برنامه‌ریزی شده، حضور خواهند داشت.

«کارستان» مجموعه فیلم‌های مستندی است از زندگی‌های الهام‌بخش زنان و مردانی که در رویارویی با چالش‌های بسیار توانسته‌اند معنای کار را حرمت بخشند و انتقال دانش و تجربه‌های‌شان الگوهای باارزشی برای کل جامعه به‌خصوص جوانان باشد. که طراحی، برنامه‌ریزی و تولید آن در بخش خصوصی از سال ۱۳۹۳ آغاز شده و تا به حال شش مستند از این مجموعه به نمایش درآمده است. همینطور نسخه نمایش خانگی این آثار از ۵اسفند ماه ۱۳۹۶ توسط دفتر پخش شهرفرنگ در شبکه نمایش خانگی توزیع شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.