شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۱

رشیدپور فقط دنبال حاشیه‌سازی بود

شیوا خنیاگر

تسنیم: شیوا خنیاگر بازیگر پیشکسوت تلویزیون حرف‌های تازه‌ای درباره پشت پرده حضورش در برنامه تلویزیونی «حالا خورشید» مطرح کرده است. به او گفته بودند که فقط بیاید و از رزومه کاری‌اش حرف بزند.

 شیوا خنیاگر بازیگر پیشکسوت تلویزیون و سینما اواخر هفته گذشته با حضور در برنامه «حالا خورشید­» به انتقاد از بیکاری همکاران خود پرداخت و از شرایط موجود ابراز نارضایتی کرد. او در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی تسنیم گفت: صحبت‌­های خودم را در «حالا خورشید» مطرح کردم ولی بی‌نتیجه باقی ماند، حتی مجری برنامه هم به این موضوع اشاره‌­ای نکرد که مثلا در جلسه دیگری نتیجه گیری کنیم و به سادگی از کنارش عبور کرد. وی تنها به دنبال حاشیه سازی درباره صحبت‌­های من در رابطه با مهران مدیری بود، واقعا این مسائل چه اهمیتی دارد؟

وی افزود: سعی کردم درباره مسائل مهم­تر در برنامه «حالا خورشید» صحبت کنم و درباره هزینه­‌های زیادی که در صداوسیما صورت می گیرد طرح سوال کردم، ای کاش این هزینه صرف ساخت برنامه­‌هایی شود که هم مورد توجه مردم قرار بگیرد و هم اینکه از بازیگرانی استفاده شود که زحمت زیادی کشیدند و در حال حاضر گوشه منزل خود منتظر مرگ هستند.

گفتند در «حالا خورشید» فقط از رزومه‌ات بگو

این بازیگر گفت: خانم مقدسی از طرف برنامه «حالا خورشید» با من تماس گرفتند تا مهمان این برنامه باشم که با کمال میل قبول کردم. با خودم گفتم میرم و تمام صحبت‌­های خودم را می­کنم، البته در ابتدا خانم مقدسی خطاب به من گفتند در این برنامه رزومه من مورد سوال رضا رشیدپور قرار می‌گیرد که در پاسخ گفتم خانم این رزومه رو ۳۰۰ بار تا امروز خودم گفتم و تو اینترنت هم این رزومه وجود دارد و اصلا رزومه گفتن من چه مسئله ای را حل می کند؟ البته مسائل جدی را در این برنامه مطرح کردم و به رشیدپور مهلت طرح سوال درباره رزومه خودم را ندادم، تنها نکاتی درباره پیشینه خودم را در رادیو اعلام کردم تا همگان بدانند شرایط ورود به رادیو در گذشته مثل امروز نبود و خیلی سخت بود.

خنیاگر تاکید کرد: اگر هنرمند احساس بکند مفید نیست و کار قابل ارائه‌ای ندارد، کم کم در درون خودش می‌میرد. ای کاش بیشتر برنامه سازی مدنظر مدیران قرار بگیرد، ساخت یک سریال باعث می‌­شود حدود ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم درگیر کار شوند و سطح فرهنگی برنامه افزایش خواهد یافت وهم اینکه عده­‌ای بیکار نمی­‌شوند، شخصا نه تجارت می‌کنم و نه مثل خیلی‌ها مغازه‌ای باز کردم. الان تکلیف بازیگرانی با وضعیت خنیاگرها چه می­‌شود؟ آیا تا آخر عمر باید با نداری دست و پنچه نرم کنیم و بمیرم؟

هفت سال است پیشنهاد بازی ندارم

وی با اشاره به هفت سال غیبت در تلویزیون، بیان کرد: در این هفت سال واقعا هیچ کسی نبود از من بپرسد کجا هستی؟ چکار می‌کنی؟ از کجا کرایه منزل خودت رو پرداخت می‌کنی؟ اصلا این مسائل دیگر برای کسی مهم نیست و ارزشی ندارد که بگویند دلمان برایت سوخت، شما که با یک بچه در خونه اجاره‌­ای زندگی می­‌کنید، در این سریال فلان نقش را هم بازی کنید تا از این شرایط خارج شوید.

بازیگر سریال «اغما» با اشاره به اینکه مدیران صداوسیما درباره افرادی که متعلق به آن ارگان هستند، تصمیم‌­های مثبت و کاربردی باید اتخاذ کنند، یادآور شد: حدود ۲۰ تله فیلم و ۱۵ سریال برای تلویزیون کار کردم، پس من عضو این مجموعه هستم، ما از این مملکت نرفتیم چون صداوسیما را دوست داشتیم و دوست داشتیم برای مردم کشور خودمان خدمت کنیم و حرف­‌های دل آنها را بزنیم، من مثل خیلی های دیگر که از ایران رفتند و برج عاج نشین شدند، برج عاج نشین نشدم و برخلاف تصور همگان در یک خانه اجاره‌­ای زندگی می­‌کنم، اگر با سیلی سرخ خودم را حفظ کردم دلیلی نمی شود که در مضیقه زندگی کنم.

وی تصریح کرد: در اینستاگرام بسیاری از افراد می­‌گویند چرا نیستی؟ واقعا نمی­دانم چگونه پاسخ بدهم و بگویم عده‌­ای تبدیل به مافیا شدند و دوستان خودشان را سرکار می‌­برند یا بگویم اصلا میل ندارم به سرکار رفتن! خیلی‌ها در این مدت به من گفتند این همه سریال عظیم تاریخی در تلویزیون ساخته شده، شما هم می‌­توانستید در این آثار نقش فلانی رو بازی کنید. اما من نبودم، چرا من نبودم، چون مافیا وجود دارد و آدم­‌های حاضر در محافل خودشان را انتخاب می‌کنند. شخصا هیچ جا نمی‌­روم و در هیچکدام از محافل و مهمانی­‌های مافیا شرکت نکردم. البته وارد حاشیه نمی‌شوم و انگی هم به کسی نمی­‌زنم، زیرا تا مستقیم چیزی را با چشمان خودم تماشا نکنم، نمی­‌توانم درباره آن صحبت کنم ولی به طور کلی از وجود این مسائل در حواشی آگاه هستم؛ حالا که من در این محافل نبودم و نیستم باید این رفتار با من صورت بگیرد و آیا عدالت این است؟

به زمین و زمان بدهکارم/ آبرویم در خطر است

خنیاگر با اعلام اینکه هفت سال است که پیشنهاد بازی نداشته، خاطرنشان کرد: طی این هفت سال کلی فیلم و سریال در تلویزیون و سینما ساخته شد، واقعا در یکی از این آثار جای من نبود؟ محال است. همچنین بنده در ۵۰ سالگی نمی توانم در تئاتر کار کنم که هم خیلی زمان­بر است و هم خیلی انرژی از آدم می گیرد و در پایان هم چندرغاز دستمزد می‌دهند. این پول درد من را دوا نمی‌کند، من به زمین و زمان بدهکار هستم. آبروی من در خطر است و به کوچکترین جاهایی که یک آدم ممکن است بدهکار باشد من بدهکار هستم، در حال حاضر خرج تحصیل پسرم را نمی­‌توانم تامین کنم، باید در کار خودم فعالیت کنم تا از این شرایط خارج شوم.

وی در خاتمه این گفتگو اعلام کرد: متاسفانه حملات تند زیادی به من درباره ماجرای مهران مدیری در اینستاگرام شد و با الفاظ زشت من را خطاب قرار می دادند به خاطر اینکه مهران مدیری را دوست دارند، اصلا مشکلی نیست که مدیری را دوست دارند و من را دوست ندارند ولی لااقل فحاشی نکنند، من فقط با ساختار برنامه مهران مدیری مشکل دارم نه شخص مهران مدیری.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.