شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۷

نمایشگاه آثار حسن روح‌الامین در اروپا

 نمایشگاه حسن روح‌الامین در فرانسه و بلژیک

سینماپرس: نمایشگاهی از آثار نقاشی حسن روح الامین، از هنرمندان جوان عرصه نقاشی آیینی به ابتکار "مرکز اسلامی فرانسه " طی روزهای ۱۴ الی ۲۶ اسفند در کشورهای فرانسه و بلژیک برپا می شود.

به گزارش سینماپرس، در این رویداد هنری و همزمان با ایام میلاد با سعادت حضرت زهرا سلام الله علیها، پاریس و بروکسل از ۱۴ الی ۲۶ اسفندماه میزبان آثاری از  حسن روح الامین با مضامین دینی و تاریخی خواهند بود. در برپایی این نمایشگاه نقاشی  ابتدا فرهنگ دوستان فرانسوی و ایرانیان مقیم طی روزهای دوشنبه تا پنجشنبه هفته جاری در گالری خانه فرهنگ ایران نظاره گر جلوه هایی از هنر آیینی کشورمان خواهند بود و سپس شنبه ۱۹ اسفند ماه با حضور مسلمانان و ایرانیان مقیم پاریس، طی مراسمی توسط " مرکز اسلامی فرانسه " از یکی از آثار این هنرمند جوان کشورمان رونمایی خواهد شد.

برپایی نمایشگاه حسن روح‌الامین در فرانسه و بلژیک

مرکز اسلامی الغدیر در پاریس میزبان بعدی آثار نقاشی روح الامینی خواهد بود و سپس روز یکشنبه بیستم اسفندماه علاقمندان و هنردوستان مقیم کشور بلژیک می توانند با حضور در مرکز اسلامی و فرهنگی مشکات در بروکسل از آثار وی بازدید بعمل آورند، بدین ترتیب و در ادامه "محفل زینب" در پاریس آخرین محل برپایی نمایشگاه آثار  نقاشی روح الامینی خواهد بود.

گفتنی است در طی برگزاری این سلسه نمایشگاهها با عنوان "بهانه خلقت" که به همت مرکز اسلامی فرانسه و نیز همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فرانسه برپا خواهد شد، چندین کارگاه نقاشی از سوی این هنرمند، ویژه مسلمانان وعلاقمندان هنرهای تجسمی در مراکز مختلف اسلامی - فرهنگی فرانسه نیز برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.