یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴

تجلیل هالیوود از تهیه‌کننده فاسد

 نصب مجسمه‌ای از هاروی واینستاین

سینماپرس: نصب مجسمه‌ای از هاروی واینستاین درست پیش از مراسم اسکار ۲۰۱۸ در بلوار هالیوود نشان داد که سینمای آمریکا، اعتراضات گسترده به ناامنی در این عرصه را نادیده گرفته است!

به گزارش سینماپرس، این تهیه‌کننده فاسد که از چهره‌های با نفوذ در سینمای آمریکاست طی ماه‌های اخیر با موجی از شکایت مواجه شده است. ده‌ها نفر از بازیگران و کارکنان سینمای آمریکا از او به اتهام آزار جنسی شکایت کرده‌اند. اما نه تنها به این شکایت‌ها رسیدگی نشده که رسانه‌های غربی از نصب مجسمه این تهیه‌کننده فاسد در بلوار هالیوود خبر دادند. این اتفاق در آستانه برگزاری مراسم اسکار که به نوعی برآیند فعالیت هالیوود محسوب می‌شود روی داده است. این مجسمه را می‌توان نمادی از حمایت سینمای آمریکا از فساد اخلاقی تلقی کرد. فسادی که نه فقط در پشت پرده بلکه همواره در محتوای آثار هم جریان دارد.


البته اعتراض به هاروی واینستاین تبدیل به یک جنبش اعتراضی علیه آزار جنسی در سینمای غرب شد. طی ماه‌های اخیر، بسیاری از چهره‌های مطرح سینمای آمریکا به تجاوز متهم و حتی از پروژه‌های مهم سینمایی و تلویزیونی برکنار شدند. بعد از آن هم افشاگری علیه آزار جنسی از سینما فراتر رفت و حتی عرصه‌های دیگر ازجمله سیاست و دولت‌های غربی را هم فرا گرفت.


نکته قابل توجه این است که مجسمه تهیه‌کننده بدنام هالیوود در حالی نصب شده که برخی از فیلم‌هایی که نامزد دریافت جایزه شده‌اند هم به این موضوع می‌پردازند و این بحران اجتماعی و فرهنگی امروز غرب را دستمایه قرار داده‌اند.

* کیهان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.