جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰

انتقادات اهالی سینما به مافیای اکران/۸

شایان فر: بدسلیقگی و رابطه در سینمای ایران وجود دارد/ باید همه فیلم ها بتوانند در یک شرایط عادلانه اکران شوند

محسن شایان فر

سینماپرس: محسن شایان فر تهیه کننده سینما در رابطه با مافیای اکران در سینمای کشور گفت: بدسلیقگی و رابطه در سینمای ایران وجود دارد اما سینمای ما در حدی نیست که توان وجود مافیا را داشته باشد، اصولاً مافیا در جایی شکل می گیرد که بودجه های کلان و نجومی وجود داشته باشد اما سینمای ما مگر کل بودجه و تولیداتش چقدر است که ما فکر می کنیم مافیا در آن وجود دارد؟

تهیه کننده فیلم سینمایی «شب برهنه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: آنچه مشکل اصلی ما را در سینمای کشور تشکیل می دهد حضور افراد است که بر اساس سلیقه های شخصی شان مبادرت به انجام کارهایی می کنند که شاید به صلاح کلیت سینمای کشور نباشد. داشتن رابطه و دوستی ها اصولاً همیشه در همه دنیا وجود دارد و در سینمای ما نیز وضعیت به همین منوال پیش می رود. شاید بتوان گفت افرادی در سینمای ما حضور دارند که همه چیز را برای خودشان و اطرافیان شان می خواهند.

وی ادامه داد: بنده معتقدم شرایطی باید در سینمای ایران فراهم شود تا همه فیلم ها بتوانند در یک شرایط عادلانه اکران شوند؛ اصولاً اگر شرایطی عادلانه برای اکران همه فیلم ها وجود داشته باشد مردم و مخاطبان هستند که سرنوشت یک اثر را تعیین خواهند کرد. فیلمی اگر خوب باشد قطعاً مخاطبان از آن استقبال می کنند و سرنوشت آن را عوض می کنند و فیلمی اگر بد باشد مردم از آن هیچ استقبالی نخواهند کرد.

این تهیه کننده سینما تأکید کرد: این وظیفه مدیران و مسئولان سینمای کشور است که حداقل شرایطی را فراهم آورند تا همه فیلم ها بتوانند به صورت یکسان و عادلانه در سینما اکران شده و استقبال و یا عدم استقبال از فیلم ها به عهده مخاطبان فهیم و باخرد و آگاه سینما که صاحبان اصلی سینمای کشور و سرمایه اصلی سینما هستند واگذار شود. من امیدوارم به جای اختلافات دامنه دار در سینمای کشور بتوانیم با ایجاد وحدت و همدلی شرایط خوبی را برای سینمای مان فراهم کنیم و دیگر شاهد تنش ها و درگیری ها نباشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.