دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۱

راه یابی مستند ایرانی بهجشنواره «کپنهاگ»

مستند «زنی که نام ندارد»

سینماپرس: فیلم مستند «زنی که نام ندارد» ساخته فرزاد خوشدست در دوره پانزدهم فستیوال بین المللی مستند «کپنهاگ» (Copenhagen International Documentary Festival) نمایش داده می شود.

به گزارش سینماپرس، این جشنواره که یکی از مهم‌ترین رویدادهای تخصصی سینمای مستند است؛ در این دوره میزبان یک مستند ایرانی است.

فیلم مستند «زنی که نام ندارد» به کارگردانی فرزاد خوشدست و تهیه کنندگی دری رضایی به نمایندگی از ایران در این رویداد حضور دارد. این فیلم به زنان زندانی می پردازد که پخش کننده آن شرکت «مافیلم» در نیویورک است.

جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «کپنهاگ» (CPH: DOX) در سال‌های اخیر به عنوان پیشروترین جشنواره دنیا شناخته شده است. چون برخلاف دیگر جشنواره ها که نگاه شان به مستندهای اجتماعی و آسیب‌شناسانه است، زیبایی شناسی هنر را نشانه گرفته و مستندهایی را در بخش‌های اصلی و رقابتی خود برمی‌گزیند که حتما رویکرد خلاقانه داشته باشند.

به همین دلیل بسیاری از فیلمسازان هنری درجهان علاقه مند به شرکت دراین جشنواره هستند. بخش بازار فیلم آن هم پررونق است و حتی برخی از نمایندگان جشنواره‌های بزرگ غیر مستند دنیا همچون لوکارنو، ونیز، کن و برلین هم به این جشنواره می‌آیند تا استعدادهای تازه را کشف کنند. پانزدهمین جشنواره بین‌المللی مستند کپنهاگ از ۲۶ اسفند تا ۶ فروردین ماه ( ۱۶ - ۲۶ مارس) در کشور دانمارک برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.