دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷

دیدار هیأتی از آلبانی با معاون برون مرزی رسانه ملی

سازمان صدا و سیما

سینماپرس: شامگاه یکشنبه ۱۳ اسفندماه جمعی از شرکت کنندگان در همایش بین المللی نعیم فراشری با معاون برون مرزی رسانه ملی و مدیرانی از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دیدار و گفتگو داشتند.

به گزارش سینماپرس، شب گذشته هیات آلبانیایی شرکت کننده در همایش بین المللی نعیم فراشری ضمن حضور در معاونت برون مرزی صدا و سیما با دکتر پیمان جبلی معاون برون مرزی دیدار و گفت و گو کردند. در این نشست صمیمانه که جمعی از مدیران سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سازمان صدا و سیما از جمله سید حسین‌طباطبایی رییس اداره اروپای شرق، محمدتقی بختیاری کارشناس ارشد حوزه بالکان و آلبانی، علیرضا سلیمانی زاده مدیر شبکه جهانی سحر، سید احمد حسینی خبیر مدیر روابط عمومی معاونت برون مرزی، محسن سوهانی مدیر کانال رادیو و تلویزیون سحر بالکان و حسین محمودی مدیر ارتباطات و همکاری های بین الملل شبکه جهانی سحر حضور داشتند مباحث مختلفی پیرامون اشتراکات فرهنگی دو کشور و بررسی زمینه های توسعه فعالیت های رسانه ای به بحث گذاشته شد.  

پس از این نشست پرفسور رجب میدانی، فیزیکدان برجسته، نویسنده، استاد دانشگاه و رییس جمهور سابق کشور آلبانی به عنوان نفر اول هیات با حضور در استدیوی سحر بالکان در گفت و گوی زنده برنامه سلام آلبانی(بخش آلبانیایی زبان این کانال) شرکت کرد. در پایان نیز سوهانی مدیر کانال سحر بالکان به نمایندگی از کلیه ی همکاران تندیس شبکه جهانی سحر را به آقای میدانی اهدا کرد. سوهانی گفت: سحر به معنای طلوع خورشید است. گسترش فعالیت رسانه ای ما در کشور آلبانی به معنای طلوع هنر، فرهنگ و صلح در کشوری خواهد بود که با آن ریشه های عمیق مشترک داریم. من ضمن اهدای این نشان به نمایندگی از مردم ایران دست شما را به نمایندگی مردم آلبانی می فشارم و امیدوارم ما را در مسیر طلوع فرهنگ مشترکمان یاری کنید. آقای میدانی نیز ضمن استقبال از تندیس اهدایی و نامحدود خواندن و بدون مرز دانستن فرهنگ و هنر بر خلاف سیاست، اعلام کرد که از هیچ تلاشی برای گسترش فعالیت های فرهنگی سحر بالکان در کشور آلبانی فروگذار نخواهد کرد. رییس جمهور سابق آلبانی که به سرزمین عقاب ها مشهور است افزود: همیشه در نهایت این فرهنگ و هنر است که بر سیاست پیروز خواهد شد. وی طی یادداشتی مکتوب برای کانال رادیو و تلویزیون سحر بالکان آرزوی موفقیت و سربلندی کرد.
قابل ذکر است نخستین دور گفتگوهای فرهنگی ایران و بالکان در قالب برپایی همایش بین‌المللی بررسی اندیشه‌های نعیم فراشری، شاعر و ادیب برجسته پارسی‌گوی آلبانی با حضور رجب میدانی، رییس جمهور پیشین آلبانی، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اعضای آکادمیک علوم آلبانی، شخصیت‌های فرهنگی ایران، آلبانی و کشورهای حوزه بالکان ساعت ۹ صبح فردا (۱۴ اسفندماه) در سالن شهید مطهری دانشگاه تربیت مدرس، افتتاح می‌شود.
عمده‌ترین محورهای همایش، مسائل مرتبط با گفتگوهای فرهنگی دو حوزه تمدنی ایران و بالکان و بررسی اندیشه‌های خاندان فرهنگ‌دوست فراشری به عنوان نماینده و برآیند تفکر دو حوزه تمدنی، از محورهای اصلی همایش است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.