سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳

پایان تدوین فیلم مستند «مشعل سبز»

مستند «مشعل سبز»

سینماپرس: فیلم مستند «مشعل سبز» بعد از اتمام مرحلۀ تدوین، آخرین مراحل صداگذاری و ساخت جلوه‌های ویژه را بطور همزمان طی می­کند.

به گزارش سینماپرس، مستند مشعل سبز به فرآیند خاموش­سازی فِلـِــرها (مشعل­ها) ی فاز اول مجتمع گازی پارس جنوبی می­پردازد. در سال ۱۳۹۵ مهندسین ایرانی موفق به خاموش سازی مشعلهای فاز اول مجتمع پارس جنوبی شدند. طراحیِ این فرآیند که در نوع و شیوۀ خود قابل انتقال و کپی برداری در سطح جهانی است، برای اولین بار در تاریخ صنعت نفت و گاز ایران، توسط مهندسین داخلی طراحی و اجراء شده است

صافی  کار گردان فیلم با اشاره  به اینکه مستند مشعل سبز به عنوان پایلوت (نمونه آزمایشی) یک فیلم سینمائی در حال آماده سازی برای نمایش است گفت : با توجه به علائق مشترک من و مدیران پارس جنوبی به فعالیتهای زیست محیطی، امیدوارم که حاصل این علاقۀ مشترک به زودی و پس از رونمائی این فیلم مستند با حضور بازیگران شاخص سینمای ایران در قالب یک فیلم بلند سینمائی و با حمایت مدیران منطقۀ ویژۀ اقتصادی-انرژی پارس در عسلویه کلید بخورد. »

بر اساس برنامه­ ریزیهای انجام شده قرار است که این فیلم مستند در  اردیبهشت  سال ۹۷و همزمان با اولین سالگرد خاموش سازی این مشعلها، رونمائی شود.

عوامل مستند مشعل سبز عبارتند از : نویسنده، تهیه کننده و کارگردان: سیدرضا صافی، دستیار کارگردان و برنامه ریز: محراب مهدی زاده دوانی، مدیر تصویربرداری و صدابردار: مهرداد افراسیابی، تدوینگر و صداگذار: سعید تنگستانی، دستیاران تصویر: مجتبی عیوضی، خشایار آبیار، دستیار صدا: عباس جوزاک، مشاور فنی:سیدمحمدمهدی هاشمی، مشاور زیست محیطی: محمود محمدی، ناظر کیفی: احمد موسوی مقدم، چهره پرداز و طراح صحنه: شهربانو نیسنی، دستیار دومکارگردان:زهره زنگنه، منشی صحنه:سعیده کلانی، عکاس وفیلمبردار پشت صحنه: متین احمدی، بازیگردان صحنه های بازسازی شده: مریم رنجبر

بازیگران: شهربانو نیسنی، یاس باسبوس، جواد داورپناه و جمعی از کارکنان فاز یک مجتمع پالایشگاهی پارس جنوبی، مشاور امور رسانه ای: علی زادمهر، مجری طرح: شرکت سینمائی آوین فیلم، تهیه شده در: شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.