دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵

ملت خواه: همه ما بدهکار و مدیون شهدا هستیم و نباید اجازه دهیم آن ها به فراموشی سپرده شوند

شهاب ملت خواه

سینماپرس: شهاب ملت خواه کارگردان سینما در آستانه روز بزرگداشت مقام شهدا در رابطه با کم کاری سینما در قبال شهدا همه ما بدهکار و مدیون شهدا هستیم و نباید اجازه دهیم آن ها به فراموشی سپرده شوند و این وظیفه یکایک هنرمندان است که در همه حوزه های فرهنگی و هنری آثاری در رابطه با زندگی آن تولید کنند و در این میان سینما به عنوان یک رسانه بسیار فراگیر وظیفه ای صدچندان دارد.

کارگردان فیلم سینمایی «شب حوراء» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده معتقدم هر هنرمندی در هر رشته ای اعم از سینما و سایر رشته ها و همه نیروهایی که در زمینه فرهنگی و هنری فعالیت می کنند این دین به گردن شان است که به واسطه روحیه ایثارگری شهدا مرتباً درباره آن ها کار کنند و اثر تولید کنند و شهدا و تفکرات و اهداف و آرمان های آن ها را بیشتر به یکایک مردم و به خصوص نسل جوان بشناسانند.

وی ادامه داد: ما باید به این نکته دست پیدا کنیم که شهدا از جان شان مایه گذاشتند تا ما امروزه بتوانیم در کشور امنیت جانی و روانی داشته باشیم؛ ما در سایه خون شهدا زندگی می کنیم و به همین دلیل باید تداوم دهنده راه آن ها باشیم و سعی کنیم تا اهداف و آرمان های آن ها با هجمه دشمنان به فراموشی سپرده نشود. ما هرگز نباید از اهداف شهدا برگردیم. سینمای جمهوری اسلامی ایران نباید جایی برای تولید آثاری شود که هیچ همخوانی و قرابتی با اهداف و آرمان های شهدا و نظام و انقلاب اسلامی ندارند.

این سینماگر سپس با تأکید بر اینکه مدیران سینمایی باید از تولید آثاری در رابطه با شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافع حرم حمایت کنند خاطرنشان کرد: ما نیازمند مدیریت کلان در سینمای کشور هستیم تا با حمایت از سینماگران متعهد و دغدغه مند و با دوری کردن از شعارزدگی و سطحی نگری آثار ارزشمندی را در رابطه با شهدا تولید کنیم. متأسفانه امروزه ما شاهد انفعال سینمای کشور در حوزه حمایت و تولید و عرضه و اکران آثار سینمایی ارزشی هستیم و این اتفاقی بسیار دردآور و ناراحت کننده است.

ملت خواه تصریح کرد: سینمای ایران امروزه به دست روشنفکرمآبان افتاده و آن ها باعث شده اند حتی کسانی که انگیزه بالایی برای تولید آثار ارزشی در رابطه با موضوعات استراتژیک و مهم داشته اند با استرس و اضطراب وارد میدان تولید شوند. بنده تأکید می کنم هنرمندان ارزشی و متعهد باید با شجاعت و جسارت وارد میدان عمل شوند و از تهدیدات و تنگ نظری های مفرط هراس نداشته باشند.

وی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: باعث شرمساری یکایک ما است که سینمای ایران امروزه جایگاهی برای تولید آثار روشنفکرمآبانه برای خوش آمد غربی ها و جشنواره های غربی شده و سینماگران غرب زده آثاری را در آن تولید می کنند که هیچ گونه سنخیت و قرابتی با تفکرات و آرمان ها و اهداف شهدای گرانقدر ندارد. من متعجبم از این که می بینم چطور هالیوود و هالیوودی ها مرتباً درباره سربازان شان و حتی سربازان گمنام شان فیلم می سازند، آن ها مرتباً ناحق را حق نشان می دهند اما ما بالعکس عمل می کنیم و این اتفاقی است که دل همه ما را به شدت به درد آورده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.