یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷

پیام معاون هنری ارشاد به جشنواره تئاتر خیابانی شرهانی

سیدمحمدمجتبی حسینی

سینماپرس: سیدمجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دومین جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی شرهانی پیام داد. این جشنواره که از ۱۸ اسفند در دهلران آغاز شده است، امروز به کار خود پایان می‌دهد.

به گزارش سینماپرس، سید مجتبی حسینی در پیامی به این جشنواره نوشته است: هنر نمایش، پیشینه‌ای به درازای تاریخ دارد و اسطوره‌های صداقت و رشادت در ساحت و روایت این هنر معرفی و ماندگار می‌شوند.

نمایش،  امروز بیش از هر زمان دیگری مورد استقبال و حمایت جامعه ماست و هیچ بستری برای بیان ارزش‌های قدسی و انسانی گویاتر از زبان هنر، و هیچ ترجمانی شایسته تر از تئاتر برای تجلی جلوه ملکوتی خاکیان جبهه و جنگ در پیش چشمان جامعه امروز نیست.

استان ایلام به ویژه شهرستان دهلران که با زخم‌های تیر و ترکش پیوند دارد، عاری از آلایش، شایسته میزبانی و هنرنمایی هنرمندان است تا سر بر قدمگاه  تفنگ به دوشانی بگذارند که در محراب محرم شرهانی، زنجیر زمین را به آبی بیکران آسمان گشودند، هنرمندانی که از طلایه داران فخرآفرین تئاتر خیابانی و صحنه ای کشور هستند.

در ادامه پیام معاون امور هنری آمده است: امروز هنر دفاع مقدس در منطقه و جهان جایگاه ویژه و قابل احترامی دارد و برای دومین سال، تئاتر دفاع مقدس با «جشنواره شرهانی» جلوه ای زیباتر و واقعی تر یافته است. تلاش دست اندرکاران و هنرمندان توانمند این دیار در عرصه تئاتر دفاع مقدس در آستانه سال نو نویدبخش افقی روشن و چشم اندازی فخرآفرین و سالی سرشار از شور و شعور و نمایش در منطقه و استان است. به شکرانه  این رویداد ارزشمد هنری که یادآور بازآفرینی زیباترین نمایش حماسی این سرزمین است از هنرمندان و برگزارکنندگان این جشنواره قدردانی و برای هنرمندان ایران اسلامی توفیق و سربلندی آرزو می کنم. سپاسگزار مردمان و هنرمندان خلاق و متعهد دیاری هستم که رسالت سترگ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را برای نیل به تعالی جامعه به دوش می کشند.

دومین جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی شرهانی که از ۱۸ اسفند در دهلران آغاز شده است، امروز به کار خود پایان می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.