دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲

دانشجویان صداوسیما باید انقلابی و متخصص باشند

عبدالعلی علی‌عسکری

سینماپرس: رئیس رسانه ملی در مراسم ۴۸ سالگی دانشگاه صدا و سیما تصریح کرد که این دانشگاه متعلق به انقلاب اسلامی است از این رو باید از جهت تکنیکی، علمی، هنری و فلسفه اسلامی و انقلابی در جهان بدرخشد.

به گزارش سینماپرس، علی عسکری که در مراسم سالگرد ۴۸ سالگی دانشگاه صدا و سیما حضور داشت، گفت: دانشگاه صدا و سیما به عنوان تامین کننده نیروی انسانی سازمان، در خط مقدم جبهه مقاومت قرار دارد و بسیار مهم، اثرگذار و راهبردی است اما هنوز با جایگاه واقعی‌اش فاصله زیادی دارد.

رئیس رسانه ملی به تربیت نیروی متعهد در این دانشگاه اشاره و تصریح کرد: دانشجویان این دانشگاه باید پایبند به ارزش‌های اسلامی و انقلابی و متخصص در فنون و مهارت‌ها باشند.

وی به اهمیت تربیت دانشجوی متعهد و متخصص در دانشگاه صدا و سیما اشاره کرد و افزود: خروجی دانشگاه صدا و سیما باید با نیازهای ما مطابقت داشته باشد اما هنوز با این مهم فاصله داریم.

عسکری با اشاره به خاطره دیدار مدیران رسانه ملی در سال ۸۴ با رهبر معظم انقلاب گفت: در این جلسه به رقم اینکه مدیران همه بخش‌های سازمان حضور داشتند اما رهبر معظم انقلاب صرفاً از دانشکده صدا و سیما (دانشگاه فعلی) نام بردند و به جایگاه مهم آن اشاره کردند.

رئیس رسانه ملی در ادامه با بیان اینکه ارتباطات، رسانه و فضای مجازی فوق‌العاده پیچیده است، گفت: استادان خوبی در دانشگاه صدا و سیما داریم و باید با مجاهدت آن‌ها در تراز جهانی عمل کنیم و ضمن به دست آوردن آخرین فناوری‌ها، با تلاش شبانه‌روزی و مجاهدانه، دانشجویان را متناسب با نیازهای رسانه ملی پرورش و انطباق دهیم.

وی رویارویی فرهنگی را مشخصه جامعه امروزی عنوان کرد و افزود: زمانی، رویارویی نظامی بر دنیا حاکم بود اما امروزه، رویارویی‌های بزرگ بر مبنای تحولات فرهنگی شکل می‌گیرند و از این بابت، نقش رسانه فوق‌العاده مهم و اثرگذار است.

علی عسکری سپس به رشد بی‌رویه شبکه‌های ماهواره‌ای اشاره کرد و گفت: در حالی که فضای مجازی به‌طور انبوه تخریب جامعه را در دستور کار خود قرار داده، رسانه ملی نیز با اقتدار از فرهنگ و تمدن ملی دفاع می‌کند و با غیرت، زحمت و فعالیت کارکنانش، در جایگاه نسبتاً خوبی قرار گرفته است. این جایگاه ایستا نیست و کاملاً پویا است و باید فعالیت‌های تولیدی‌مان را تقویت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید از اهل‌بیت (ع) که در طول تاریخ الگوی انسان‌ها بودند سرمشق بگیریم، یادآور شد: کمک می‌کنیم که دانشگاه صدا و سیما بدرخشد و هر روز بیش از گذشته، در مسیر اعتلا و رشد دانشگاه گام برمی‌داریم.

در پایان این مراسم، از کارکنان و دانشجویان برتر دانشگاه صدا و سیما قدردانی شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.