سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹

بهارانه سینماگران همزمان با آغاز سال جدید؛

تبریک پیشکسوتان سینما به مردم ایران/ آرزوی اهالی سینما رفع مشکلات اقتصادی، بیکاری، تورم و بیماری در جامعه!

کشاورز-اطلسی-قاسمی-فضل الهی-معصومی-برومند-عبیسی-کاسبی

سینماپرس: هنرمندان پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر کشور در آستانه نوروز ۱۳۹۷ از آرزوهای خود گفته و به مردم ایران پیام تبریک فرستادند.

به گزارش سینماپرس پیشکسوتان سرمایه های هنر کشور هستند و همواره باید در پاسداشت مقام و جایگاه آن ها تلاش کرد. همزمان با فرا رسیدن نوروز ۱۳۹۷، هنرمندان پیشکسوت سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار ما پیام های تبریک و آرزوهای خود را به مردم ایران ابراز داشتند. امید است که سینمای ایران سال های سال شاهد حضور ارزشمند این هنرمندان فرهیخته باشد.

لازم به ذکر است اساتیدی همچون: محمدعلی کشاورز، سیامک اطلسی، ثریا قاسمی، شمسی فضل الهی، پروانه معصومی، احترام برومند، آفرین عبیسی و محمد کاسبی در آستانه سال نو پیام تبریک خود را در اختیار خبرنگار سینماپرس گذاشتند که به ترتیب سالروز تولد هنرمندان در ذیل نقل شده است. همچنین لازم به ذکر است متأسفانه به رغم تلاش های مکرر خبرنگار سینماپرس برخی دیگر از هنرمندان پیشکسوت موفق به ارائه پیام نشدند.

محمدعلی کشاورز بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر کشور در آستانه نوروز ۱۳۹۷ گفت: عید باستانی نوروز یادگار نیاکان اصیل ما است. نشانگر تاریخ و تمدن و ایرانیت ما است و من صمیمانه این عید بزرگ را بر تک تک مردم سرزمین عزیزم ایران تبریک و تهنیت عرض می کنم و می گویم عیدتان مبارک و فرخنده باد.

کشاورز خاطرنشان کرد: امیدوارم مردم خوب کشورم در هر کجای جهان که هستند سالی توأم با شادی، سلامتی، تندرستی و موفقیت و پیروزی داشته باشند و به کشورشان و تاریخ شان افتخار کنند.

گفتنی است؛ محمدعلی کشاورز زادهٔ ۲۶ فروردین ۱۳۰۹ اصفهان و بازیگر سینما و تئاتر و تلویزیون ایران است. وی دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر است و تاکنون در سریال های مطرحی همچون: «دایی جان ناپلئون»، «آتش بدون دود»، «هزاردستان»، «سربداران»، «سلطان و شبان»، «گرگ‌ها»، «پدرسالار» و ... به نقش آفرینی پرداخته است. این بازیگر برجسته تاکنون در ده ها فیلم سینمایی برجسته نیز حضوری چشمگیر داشته است.

سیامک اطلسی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر کشور با بیان اینکه از عمق جان سال جدید را به ملت شریف و نجیب ایران تبریک می گویم اظهار داشت: بنده تبریکات صمیمانه خودم را به مردمی که همواره تلاش می کنند تا روزهای بهتری برای خودشان و برای میهن مان بسازند عرض می کنم و از خداوند متعال در آستانه سال نو خواستارم که همه مردم ایران همواره سرفراز باشند و در سلامتی و شادمانی زندگی کنند.

وی تأکید کرد: آرزوی من در سال جدید این است که مردم ایران را در کوچه و خیابان و شهر به شهر و خانه به خانه شادان و خندان ببینم و امیدوارم که کردگار توانا این آرزوی بنده حقیر را برآورده کند.

گفتنی است؛ سیامک اطلسی سال ۱۳۱۵ در ارومیه دیده به جهان گشود؛ او «راز شب بارانی»، «سفر پرماجرا» و «مشت» را در سینما کارگردانی کرد و در سریال های «معمای شاه»، «مختارنامه»، «پهلوانان نمی میرند»، «پدر سالار» و... به ایفای نقش پرداخت. از جمله آثار او در سینما به عنوان بازیگر می توان به فیلم های: «همسر»، «ملک سلیمان»، «شاید وقتی دیگر» و... اشاره کرد.

ثریا قاسمی دیگر بازیگر مطرح سینما، تلویزیون و تئاتر نیز گفت: بنده با داشتن بهترین آرزوها برای مردم شریف، نجیب و مهربان ایران سال نو را خدمت یکایک آن ها تبریک عرض می کنم و امیدوارم تمامی مردم هرجا هستند سالم و خوش باشند و مشکلات و گرفتاری های فراوان از زندگی ها رفع شود.

گفتنی است؛ ثریا قاسمی زاده سال ۱۳۱۹ است. او فرزند زنده یاد حمیده خیرآبادی بازیگر سینما و تلویزیون است. قاسمی با بازی در فیلم سینمایی «آرامش در حضور دیگران» به کارگردانی ناصر تقوایی به سینمای ایران راه یافت و تاکنون در ده ها فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی به ایفای نقش پرداخته است. او تا قبل از آغاز دهه هشتاد، در نقش مادران دلسوز و فداکار ظاهر می‌شد. دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از نوزدهمین جشنواره فیلم فجر از افتخارات این بازیگر سینماست.

شمسی فضل الهی بازیگر سینما و تلویزیون و گوینده رادیو نیز در آستانه سال ۱۳۹۷ به سینماپرس گفت: بنده مثل تمامی قدیمی ها سالی بهتر از سال گذشته برای یکایک مردم ایران زمین آرزو می کنم. امیدوارم همه مردم شریف ایران در سال ۹۷ اوضاع بهتری نسبت به قبل داشته باشند و به آرزوهای شان برسند.

وی ادامه داد: امیدوارم در سال ۹۷ اوضاع مالی همه مردم بهتر از قبل شود و کار در جامعه به خصوص برای نسل جوان وجود داشته باشد و ما از این وضعیت نابسامان بیکاری نجات پیدا کنیم. دیدن جماعت بیکار بدترین و تلخ ترین و دردآورترین اتفاقی است که ما همواره شاهد آن هستیم. همچنین برای یکایک مردم خوب کشورم آرزوی سلامتی می کنم که بزرگترین موهبت الهی است. و در نهایت می خواهم بگویم من «شمسی فضل الهی» این عید سعید ۱۳۹۷ شمسی را به همه فارسی زبانان سراسر دنیا و به ویژه مردم خوب ایران تبریک و تهینت و شادباش می گویم.

گفتنی است؛ شمسی فضل الهی ۱۰ آذر سال ۱۳۲۰ در تهران به دنیا آمد. فعالیت هنری را با شرکت در کلاس های «تئاتر تهران» آغاز کرد. بازی در تئاتر را از سال ۱۳۳۶ با نمایش «دختر ایرانی» در «تئاتر تفکری» و بازی در سینما را از سال ۱۳۳۸ با بازی در فیلم «آسمون جل» و فعالیت در رادیو را از سال ۱۳۴۱ در «رادیو نیروی هوایی» به عنوان گویندهٔ نمایش‌های «داستان‌های یک شب از هزار و یک شب» آغاز کرد و از سال ۱۳۴۳ نیز در «رادیو ایران» به عنوان بازیگر نمایش‌های رادیویی فعالیت داشته‌است. وی از دههٔ شصت خورشیدی بازی در تلویزیون را با مجموعهٔ «امیرکبیر» (در نقش مادام) آغاز کرد. «پدر آن دیگری»، «سلام بر فرشتگان»، «یه حبه قند» و... از جمله آثار این بانوی بازیگر در سینما است.

پروانه معصومی بازیگر پیشکسوت سینما نیز گفت: من برای تمامی ملت شریف ایران آرزوی سلامتی، تندرستی، موفقیت، آرامش روحی و روانی و نشاط دارم و امیدوارم در سال جدید ما شاهد هیچ گونه غم و بلایی در کشورمان نباشیم.

این سینماگر افزود: بنده به عنوان عضو کوچکی از ملت ایران این نوروز باستانی را یکایک هم میهنان گرامی ام در سراسر جهان صمیمانه تبریک و شادباش می گویم و امیدوارم که لبان مردم کشورمان در سال ۹۷ همیشه خندان و دل های شان شاد باشد.

گفتنی است؛ پروانه معصومی متولد ۱۳۲۳ در تهران بازیگر سینما و تلویزیون است. او تحصیلاتش را در دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه ملی ایران تمام کرد. نخستین بار در سال ۱۳۵۰ در فیلم کوتاه «سفر» به عنوان بازیگر بازی کرد. «جهیزیه ای برای رباب»، «خارج از محدوده»، «گل های داوودی» و... از جمله آثار وی در سینما است.

احترام برومند مجری تلویزیون و بازیگر و همسر زنده یاد داود رشیدی نیز در آستانه سال ۹۷ با یادی از زنده یاد استاد رشیدی گفت: سال ۹۶ ما شاهد اتفاقات دردآور بسیار زیادی در کشورمان بودیم. حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی مرتباً ما را داغدار کرد. زلزله مهیب کرمانشاه، حادثه نفتکش سانچی، سقوط هواپیما و بسیاری اتفاقات دیگر نگذاشت که ما در آرامش باشیم از این رو آرزو می کنم در سال ۹۷ چشمان ما فقط به روی نیکی ها و خوبی ها باز شود.

وی ادامه داد: امیدوارم مسئولان درددل های مردم را متوجه شوند و فضای عمومی کشور در سال جدید فضایی خوشایند باشد. همچنین برای سینمای ایارن در آستانه سال نو آرزو گیشه ای پر رونق دارم و این عید سعید باستانی را به یکایک مردم شریف و نازنین کشورم و همینطور اهالی رسانه و مطبوعات که زحمتکش هستند و اگر آن ها نباشند هنر هیچ گاه به درستی در سطح کشور انعکاس نمیابد تبریک می گویم.

این هنرمند در خاتمه افزود: امیدوارم همه مردم شریف کشورمان همیشه و در همه روزهای سال دلی شاد داشته باشند و به خصوص با آغاز بهار و زندگی دوباره طبیعت و شکفتن گل ها که همزمان با عید باستانی نوروز، یکی از بهترین اعیاد برای همه ما است، زندگی توأم با عشق و مهر و عاطفه ای را آغاز کنند و هرگز غم و اندوه به دل های شان راه نیابد.

گفتنی است؛ احترام برومند سال ۱۳۲۶ در تهران به دنیا آمد؛ او همسر زنده یاد داود رشیدی، مادر لیلی رشیدی و خواهر مرضیه و راضیه برومند است. احترام برومند مجری برنامهٔ کودک تلویزیون ایران پیش از پیروزی انقلاب بود. او از سال ۱۳۴۶ با برنامه کودک در تلویزیون فعالیت هنری خود را آغاز کرد و به مدت ۱۱ سال یعنی تا سال ۱۳۵۸ به این فعالیت ادامه داد. پس از انقلاب چند نوار قصه برای بچه‌ها منتشر کرد و همچنین در فیلم هایی نظیر «فروشنده»، «دیشب باباتو دیدم آیدا»، «قشنگ و فرنگ» و... نقش آفرینی داشت.

آفرین عبیسی دیگر بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون نیز در آستانه سال نو گفت: عید باستانی و خجسته نوروز را خدمت یکایک هم میهنانم و تمامی فارسی زبانان در سراسر دنیا تبریک و تهنیت عرض می کنم.

این بازیگر با تأکید بر اینکه مردم ایران لایق بهترین ها هستند اظهار داشت: امیدوارم کشور ما در سال جدید در صلح و آرامش به سر ببرد، مردم با دوستی و مهر و محبت و عشق در کنار یکدیگر باشند و وضعیت کشور به خصوص در زمینه های اقتصادی به ثبات برسد و مردم از مشکلات متعدد نجات پیدا کنند. بنده برای یکایک ملت شریف ایران در این نوروز ۹۷ آرزوی دلخوشی و تن سالم دارم و امیدوارم همه مردم پول کافی در جیب های شان داشته باشند.

گفتنی است؛ آفرین عبیسی سال ۱۳۳۰ در لاهیجان به دنیا آمد؛ «تنهایی لیلا»، «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت»، «عصر روز دهم»، «تقاطع»، «بید مجنون»، «رستگاری در هشت و بسیت دقیقه»، «مهمان مامان»، «ملاقات با طوطی» و... از جمله آثار این هنرمند است.

محمد کاسبی نیز در آستانه سال نو در گفتگو با ما اظهار داشت: عید سعید نوروز را به یکایک مردم ایران زمین تبریک و تهنیت عرض می کنم و در همین ابتدای سال آرزو می کنم که در سال ۱۳۹۷ مردم از نظر روحی و روانی در آرامش کامل به سر ببرند که این آرزو بهترین آرزو برای این مردم است.

گفتنی است؛ محمد کاسبی، شنبه ۴ خرداد ۱۳۳۰ در کوچه آبشار خیابان ری تهران متولد شد، دوران کودکی، نوجوانی و جوانی خود را در محله نازی‌آباد تهران گذراند و تحصیلات خود را در دبستان رازی، دبیرستان الهی، فاتح، و رستاخیز به اتمام رساند و مدرک دیپلم را در سال ۱۳۵۰ اخذ کرد. کاسبی در طول دوران کاری اش مدیریت واحد تئاتر حوزه هنری، عضویت در شورای پروانه نمایش وزارت ارشاد و... را تجربه کرده و تاکنون در ده ها فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی به عنوان بازیگر فعالیت داشته است. معروف ترین و محبوب ترین کاراکتری که کاسبی بازی کرد «آتقی» در سریال های «خوش رکاب» و «خوش غیرت» به کارگردانی علی شاه حاتمی است. «آسمان هشتم»، «دیوار»، «توبه نصوح» و... از جمله آثار وی در سینما محسوب می شوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.