سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱

انتظار رییس سازمان صدا و سیما از شبکه ها؛

مجریان، استانداردهای کلامی را در برنامه ها رعایت کنند

 نشست تهیه کنندگان و مجریان با مدیران شبکه

سینماپرس: دوشنبه ۲۱ اسفند، نشست تهیه کنندگان و مجریان با مدیران شبکه یک در آمفی تئاتر معاونت سیما برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، در آستانه عید نوروز و آغاز سال ۱۳۹۷، تهیه کنندگان و مجریان شبکه یک با مدیران این شبکه دیدار و درباره مسایل و موضوعات گوناگون تولید و اجرای برنامه های زنده و تولیدی گفتگو کردند. در این دیدار علاوه بر حضور علیرضا برازش مدیر شبکه یک و مدیران گروه ها، علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، محسن مهاجرانی عضو شورای اندیشه ورزی شبکه یک و علی شیوا عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی نیز شرکت داشتند.

در ابتدای مراسم شیوا از ضرورت کاربرد واژگان فارسی توسط مجریان در برنامه های تلویزیونی سخن گفت و ابراز امیدواری کرد تا از سال آینده همکاری سیما با فرهنگستان بیشتر از قبل باشد.

در ادامه، کامبیز اخوان صفا قائم مقام شبکه یک تصریح کرد: متاسفانه مردم بویژه برخی مجریان تلویزیون در کاربرد کلمات بیگانه اصرار دارند و در برابر استفاده واژگان فارسی مقاومت می کنند.

وی اضافه کرد: مجریان، معیاری برای مردم در پذیرش کلمات و واژگان هستند بنابراین این نکته باید حتما از سوی مجریان رعایت شود. با وجودگسترش شبکه های مجازی ولی هنوز تلویزیون کارکرد اساسی و تعیین کننده ای در زندگی مردم و جامعه دارد بنابراین با تولید آثار خوب باید قدردان این موضوع باشیم.

علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز یادآور شد: جامعه نیاز به نگاه تازه ای درباره اشتغال دارد و رسانه ها به ویژه شبکه یک می تواند با تولید سریال ها و برنامه های مستند، در ترویج کار و اشتغالزایی موثر باشد.

برازش مدیر شبکه یک در این مراسم عنوان کرد: انتظار رییس سازمان صدا و سیما از شبکه ها و برنامه سازان این است که مجریان، استانداردهای کلامی را در برنامه ها رعایت کنند.  

وی درباره ضرورت استفاده از واژگان فارسی در برنامه ها عنوان کرد: تاکید عبدالعلی علی عسگری بر پاسداشت و تکریم زبان فارسی از سوی مجریان است و امیدوارم در سال ۹۷ بویژه در برنامه های نورزوی این نکته، رعایت شود.

در این مراسم تعدادی از تهیه کنندگان و مجریان شبکه یک درباره مسایل گوناگون، موضوعاتی را مطرح کردند و مدیران نیز به آنها پاسخ گفتند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.