سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴

برنامه های ویژه بسیج رسانه ملی به مناسبت راهیان نور

مرکز بسیج صداوسیما

سینماپرس: مرکز بسیج صدا و سیما تولیدات ویژه ی خود در قالب های مختلف نمایشی به مناسبت راهیان نور در اسفند ماه ۹۶ و نوروز ۹۷ اعلام کرد.

به گزارش سینماپرس، مرکز بسیج رسانه ملی به مناسبت راهیان نور ۹۶ و ایام نوروز، برنامه های مختلفی را تدارک دیده است که «از شما چه پنهون»، مستند «فرنگیس»، ماکت ویدیوی «خرمشهر»، مستند «با دعوت بدون کارت»، مستند «آلزایمر» از جمله این برنامه ها به شمار می رود.

«از شما چه پنهون» به تهیه کنندگی حمید مراوندی و کارگردانی محمدرضا رضاییان تولید شده است که در آن هنرمندان، ‌ سرداران و روایان دفاع مقدس خاطرات خود از آن دوران را به صورت کوتاه روایت می کنند. مستند «فرنگیس» نیز اثری به کارگردانی ابراهیم شفیعی است که زندگی فرنگیس حیدرپور بانوی قهرمان کُرد را به تصویر کشیده است.

ماکت ویدیوی «خرمشهر» نیز کاری به تهیه کنندگی سعید ستودگان و کارگردانی هاشم تفکری بافقی است که سازندگان این کار قصه هایی از دوران دفاع مقدس انتخاب کرده و آن را به تصویر کشیده اند همچنین مستند «با دعوت بدون کارت» درباره خاطرات دانشجویانی است که به اردوهای راهیان نور رفته و اکنون در برابر دوربین احساس خود را از این سفر بیان می کنند.

«آلزایمر» یکی دیگر از آثاری است که از سوی بسیج رسانه ملی تولید شده است؛ مستندی که به بررسی یادمان های مختلف جنگ در کشور های دنیا می پردازد.

نماهنگ های «بیزار» با صدای حامد زمانی، «حال منو عوض کنید» با صدای فریدون آسرایی و «سی و پنج سال» با صدای رضا صادقی از دیگر تولیدات این مرکز به شمار می رود. همچنین موشن گرافیک های «روایت نور» شامل جملاتی از سیدمرتضی آوینی با روایتگری حسین یکتا، «در لباس رزم» خاطرات مقام معظم رهبری از دوران دفاع مقدس، «آن بیست و سه نفر» روایتی از همین کتاب و «صدام تنها نبود» روایتی از کمک سایر کشورها به صدام در زمان جنگ است از جمله برنامه هایی هستند که در ایام نوروز و راهیان نور روی آنتن شبکه رسانه ملی می رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.