سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰

«فواصل سینما» منتشر شد

کتاب «فواصل سینما»

سینماپرس: کتاب «فواصل سینما» نوشته ژاک رانسیر با ترجمه اسدالله غلامعلی توسط نشر ورا منتشر شد.

به گزارش سینماپرس، «فواصل سینما» نگاه ژاک رانسیر به شکاف‌ها و رابطه‌هاست؛ پل‌هایی میان سینما، سیاست، فلسفه و نظریه. از دریچه او، سینما پنجره‌ای ست که از آن می‌توان هزارتوهای فلسفی و سیاسی را از زاویه‌ای تازه مشاهده کرد.

«فواصل سینما» یک نگاه است؛ نگاهی که ادعا دارد سینما صرفاً یک بازتولید مکانیکی نیست بلکه راهی است که می‌توان در آن جهان و انسان را به کمک تصاویر و واژه‌های رویایی شناخت.

این کتاب حاصل تاملات و اندیشه های یکی از مهمترین فیلسوفان معاصر جهان است که از او می‌توان به عنوان یک سینه فیل سینما نیز یاد کرد؛ یک شیفته و عاشق سینما که دنیای تصویر برای او مکانی است تا به اندیشه ورزی بپردازد.

کتاب حاضر از سه بخش به اضافه مقدمه تشکیل شده است. بعد از ادبیات، مرزهای هنر، سیاست در فیلم عناوین فصول هستند. فصل نخست این کتاب شامل دو مقاله سرگیجه سینمایی؛ هیچکاک تا ورتوف و پس از آن و همچنین موشت و پارادوکس های زبان تصویر است. فصل دوم نیز شامل دو مقاله هنر برای هنر؛ فنون شاعری مینلی و پیکر فیلسوف و فیلم‌های فلسفی روسلینی است. فصل آخر که از عنوان آن نیز می‌توان فهمید به جایگاه سیاست و رویکرد سیاسی در فیلم می‌پردازد و شامل مقاله مکالمه پای آتش؛ اشتراب و دیگران و مقاله سیاست پدرو کاستا است.

این کتاب در ۱۷۰ صفحه و قیمت ۱۷ هزار تومان منتشر شده است.

از اسدالله غلامعلی مترجم کتاب، به تازگی کتاب «فرهادی و سینمای پرسش» منتشر شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.