سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵

تدارک شبکه های استانی رادیو برای نوروز

وحید کمالی

سینماپرس: بالغ بر ۶۵۰ برنامه توسط شبکه های رادیویی استان ها برای ایام تعطیلات نوروز ۹۷ در قریب ۷۸ هزار دقیقه روی آنتن می رود.

به گزارش سینماپرس، وحید کمالی مدیرکل صدای استان‌ها با اشاره به تدارک گسترده صدای مراکز استان‌ها برای نوروز ۹۷ اظهار کرد: شیوه‌نامه تولید و پخش برنامه‌های مربوط به پایان سال جاری و نوروز ۹۷ از مدت‌ها پیش تهیه و برای صدای مراکز ارسال شده است.

وی افزود: در مجموع ۶۵۹ عنوان برنامه با مدت زمان ۷۷ هزار و ۶۷۰ دقیقه برای مراکز پیش‌بینی شده که در روزهای پایانی سال و نوروز سال آینده روی آنتن رادیوهای استانی می‌رود.

مدیرکل صدای استان‌های سازمان صدا و سیما با بیان اینکه رادیوهای مراکز در نوروز ۹۷ با شعار ایمنی و سلامت در رانندگی و پاکیزگی طبیعت برنامه‌های خود را روی آنتن می‌برند، عنوان کرد: بر همین اساس دو پویش مردمی به همت صدای مراکز راه‌اندازی و تبلیغ می‌شود.

وی ادامه داد: پویش نخست با عنوان «ایمن برانیم تا سالم بمانیم» با هدف ارتقای فرهنگ رانندگی در بین مسافران نوروزی و همه اقشار جامعه با همکاری راهنمایی و رانندگی و سازمان هلال احمر اجرایی می‌شود.

کمالی خاطرنشان کرد: پویش دوم نیز «همه با هم ایران را پاکیزه نگاه داریم» با هدف حفظ محیط زیست و با همکاری سازمان محیط زیست است که از ۱۳ نوروز تا پایان تعطیلات تابستان ۹۷ در قالب مجموعه‌ای از برنامه‌های ترکیبی در صدای مراکز دنبال خواهد شد.

مدیرکل صدای مراکز استان‌های صدا و سیما در ادامه به برنامه‌های نوروزی رادیوهای استانی اشاره و بیان کرد: «استقبال از بهار» عنوان برنامه‌ای است که از ۲۶ تا ۲۹ اسفند در مراکز ۳۳ گانه روی آنتن می‌رود و هر مرکز ۱۲۰ دقیقه را به این برنامه که دارای رویکرد آموزشی و سرگرمی است اختصاص می‌دهد.

وی ویژه برنامه «هم پای بهار» را از دیگر برنامه‌های صدای مراکز برشمرد و گفت: این برنامه عصرگاهی به صورت زنده و مشترک میان همه مراکز تولید می‌شود به این صورت که هر رادیوی استانی یک برنامه تولید می‌کند و آن را در اختیار دیگر مراکز می‌گذارد و ۳۲ برنامه هم برای پخش زنده تحویل می‌گیرد.

ملاحظات ویژه سالروز شهادت امام هادی(ع) در برنامه‌های ویژه تحویل سال

کمالی به طراحی برنامه تحویل سال صدای مراکز متناسب با سالروز شهادت امام علی النقی(ع) اشاره کرد و گفت: با توجه به تقارن این دو مناسبت، ملاحظات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است، برنامه تحویل سال در هر مرکز حدود ۱۵۰ دقیقه خواهد بود و آیتم‌های مختلفی نیز برای آن پیش‌بینی شده که از جمله آنها می‌توان به گفتگو با افراد شاخص در هر استان، گزارش زنده از فعالیت‌های پلیس و نیروهای امدادی و خدماتی در جاده‌ها، گفتگو با مرزبانان در استان‌های مرزی کشور و نیز خانواده شهدا در هر استان اشاره کرد.

وی استودیوگریزی را یکی از ویژگی‌های برنامه‌های نوروزی صدای مراکز دانست و افزود: استفاده از استودیوهای سیار شهری برای این منظور در اولویت قرار دارد.

کمالی در ادامه به برنامه «شب‌های ایران» به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های ترکیبی نوروز ۹۷ اشاره کرد و گفت: هر مرکز یک برنامه تولید می‌کند و ۳۰ برنامه در طول ماه تحویل می‌گیرد، این برنامه نیز در راستای معرفی استان‌های مختلف کشور تهیه می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: تمام تهیه‌کنندگان برنامه‌های رادیویی در مراکز استانی ملزم شده‌اند پیوست رادیونما برای برنامه‌های خود ارائه دهند همچنین مسابقات مختلفی برای ارسال عکس توسط مخاطبان از مناطق مختلف کشورمان در نظر گرفته شده تا میزان مشارکت مردمی در محتوای رادیونمای استان‌ها افزایش یابد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.