چهارشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲

نقد شفاهی فیلم های اکران نوروزی؛

«فیلشاه» در نوع خود اثری کم نظیر و تماشایی است/ این انیمیشن می تواند مخاطبانی از همه طیف های سنی داشته باشد

انیمیشن فیلشاه

سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای کشور همزمان با اکران انیمیشن سینمایی «فیلشاه» گفت: در ادامه تولید چندین انیمیشن قابل توجه در سینمای کشور و ساخت انیمیشن تاریخی-مذهبی خوب هادی محمدیان به نام «شاهزاده روم» از این فیلمساز در ایام نوروز ۹۷ فیلمی به روی پرده سینماها رفته که در نوع خود کم نظیر و تماشایی است.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سال ها گذشت تا نسلی جدید از سینماگران و انیمیشن سازان ایرانی و تجهیزات و امکانات تولید فیلم های خوب انیمیشن در کشور متولد شدند حال که چند سالی است این ظهور به ثبوت مثبت رسیده فیلمسازان متبحر ایرانی در این زمینه در هر اقدام سینمایی با تولید انیمیشن های قوی گام های بلند رو به جلو برمی دارند؛ در ادامه تولید چندین انیمیشن قابل توجه در سینمای کشور و ساخت انیمیشن تاریخی-مذهبی خوب هادی محمدیان به نام «شاهزاده روم» از این فیلمساز در ایام نوروز ۹۷ فیلمی به روی پرده سینماها رفته که در نوع خود کم نظیر و تماشایی است.

آذین ادامه داد: یک انیمیشن تاریخی و مذهبی دیگر با محوریت داستان مشهور دینی و اسلامی حمله فیلم های ابرهه به شهر مکه. هادی محمدیان کارگردان خوش فکر این انیمیشن قوی و جذاب سینمایی در سینمایی کردن داستان ابرهه افزون بر توجه به تصویرسازی های سینمایی از داستان سازی و قصه پردازی های اصولی و جذاب و پردازش مناسب کاراکترهای فیلم غافل نبوده و توانسته با خلق داستانی خوب که حادثه ابرهه در مرکزیت آن قرار دارد مخاطبان کوچک و بزرگ خود را سرگرم و راضی کند. در واقع  انیمیشن تاریخی_مذهبی و کودکانه «فیلشاه» می تواند مخاطبانی از همه طیف های سنی داشته باشد.

این منتقد سینمای کشور خاطرنشان کرد: داستان «فیلشاه» از زمان تولد «شادفیل» آغاز شده و تا ماجراهای ریز و درشت زندگی آن و دیگر فیلم ها و قصه ابرهه با موفقیت به پیش می رود از همین نظر تماشاگر به خوبی با کاراکترهای «فیلشاه» همراه می شود و مجذوبانه تا به انتهای فیلم آن را دنبال می کند. دیالوگ های خوب، دوبله نسبتاً حرفه ای و تنوع پلان های تماشایی، صحنه سازی های چشم نواز، ماجراهای فرعی جالب و کارگردانی متفکرانه از «فیلشاه» یک اثر دیدنی ساخته است.

آذین تأکید کرد: «فیلشاه» نشانگر رشد و ارتقای صنعت انیمیشن سازی در ایران و تکامل نگاه و توان انیمیشن سازان ایرانی است. «فیلشاه» فیلمی خوش ساخت و حرفه ای و استاندارد و در ردیف بهترین تولیدات انیمیشن ایران و جهان است در واقع موفقیت ساخت انیمیشن های «شاهزاده روم» و «فیلشاه» گویای این واقعیت مبارک است که می توان با استفاده هنرمندانه از فناوری و تجهیزات مدرن سینمایی و خلاقیت های هنری، محتوا و مضامین خوب دینی و مذهبی را در سینما با موفقیت به تصویر کشید و انبوه مخاطبان و به ویژه تماشاگران علاقمند به آثار مذهبی را راضی کرد.

نظرات

  • ب ۱۳۹۷/۰۱/۲۰ - ۱۴:۰۱
    0 0
    کاش در انتهای فیلم قیل بد هم به سزای عملش می رسید. تا در میان فیل ها (شخصیت های اصلی داستان) هم خوب و بد از هم جدا می شدند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.