چهارشنبه ۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰

آرزوی بازیگران سینما و تلویزیون در سال نو؛

از «باقربیگی» برای شایسته سالاری تا «رویگری» برای ساخت فیلم سینمایی اش!/ سینماگران رفع مشکلات اقتصادی را آرزو کردند

 آبادی-باقربیگی-توکلی-رحیم خانی-رویگری-امینی-گل سفیدی-قاضی مرادی

سینماپرس: همزمان با فرا رسیدن سال جدید، سینماپرس با تعدادی از بازیگران مرد سینما، تلویزیون و تئاتر کشور درباره آرزوهایشان در سال جدید گفتگو نموده است که مروری بر آن ها خالی از لطف نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار سینماپرس نوروز یکی از کهن ترین جشن های به جا مانده از دوران باستان است که امروزه همچنان هزاران سال گذشته با شور و اشتیاق خاصی در میان مردم ایران و برخی از کشورهای فارسی زبان گرامی داشته می شود. در اسلام و به ویژه آیین تشیع نیز به نوروز به عنوان روزی خجسته نگاه شده است و برای گرامی داشتن آن تاکیدات فراوانی صورت گرفته است. مردم ایران همه ساله از یک ماه مانده به نوروز با آیین های باشکوهی همچون خانه تکانی،  گستراندن سفره هفت سین و امثالهم به استقبال بهار می روند...

سینماپرس برآن شد تا همزمان با نوروز ۱۳۹۶ با هنرمندان راجع به آرزوهایشان در سال جدید به گفتگو نشسته و از آرزوهای آن ها جویا شود. از همین رو با ۸ بازیگر مرد سینما و تلویزیون کشور آقایان: ابراهیم آبادی، مهدی باقربیگی، رضا توکلی، بهزاد رحیم خانی، رضا رویگری، پویا امینی، فرج الله گل سفیدی و محسن قاضی مرادی به گفتگویی کوتاه نشستیم که ماحصل این گفتگوها را در ذیل می‌توانید مرور کنید.

********************************************

ابراهیم آبادی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: آرزوی من این است که در سال جدید همه ما از همه جهات بهتر شویم!؛ آرزوی من این است که در عرصه فرهنگی و هنری کشور کیفیت فدای کمیت نشود، البته بهتر است بگویم ای کاش در تمام عرصه ها و بخش های کشور ما شاهد آن باشیم که کیفیت حائز اهمیت است نه کمیت!

وی ادامه داد: متأسفانه سال ها است شاهد آن هستیم که فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی مان همگی هیچ شده اند و هیچ حرف تازه ای برای گفتن ندارند. فیلم ها و سریال ها همگی بی معنا شده اند و نه تنها ترقی و پیشرفتی در آن ها دیده نمی شود که بعضاً باعث اضمحلال فکری جامعه نیز می شوند و من امیدوارم در سال جدید دیگر شاهد چنین اتفاقات ناراحت کننده ای نباشیم.

مهدی باقربیگی نیز با تأکید بر اینکه متأسفانه مدت ها است در بسیاری از بخش های کشور شایسته سالاری دیده نمی شود اظهار داشت: من امیدوارم در سال ۹۷ شرایطی فراهم شود تا ما شاهد شایسته سالاری واقعی در تمامی حوزه ها و ارکان کشور و به ویژه حوزه فرهنگی و هنری باشیم. من امیدوارم در سال نو اتفاقات بسیار خوبی برای کشورمان در تمامی بخش ها و حوزه ها بیفتد و هیچ کس مشکل و غم و ناراحتی نداشته باشد.

رضا توکلی بازیگر سینما و تلویزیون در این رابطه اظهار داشت: آرزوی من این است که در سال ۹۷ کشورمان ایران همچون گذشته پرچمش بالا باشد؛ پیروزی و اقتدار میهنم آرزویم است و می دانم و مطمئن هستم که این آرزوی من آرزوی بسیاری از مردم و افراد است. ایران اسلامی و سرفرازی پرچم مقدس آن افتخار همه ما ایرانیان است و امیدوارم این پرچم همواره برافراشته بماند تا چشمان دشمنان این آب و خاک کور شود.

بهزاد رحیم خانی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون نیز در این راستا گفت: متأسفانه مدتی است که از حوزه فرهنگ و هنر تنها نام و ادبیاتش مانده و هیچ نشانی از فرهنگ و هنر واقعی در کشور دیده نمی شود و شرایط به گونه ای شده که همه حوزه های فرهنگی و هنری و به خصوص سینمای کشور هیچ نقشی در جهت تقویت و اعتلای فرهنگ و هنر بازی نمی کنند و لابی بازی ها و بده بستان ها و تعارفات باعث شده تا عده ای افراد در این حوزه ها حضور داشته باشند که کمترین عرقی به آن ندارند.

وی ادامه داد: از این رو من امیدوارم در سال ۹۷ بتوانیم شاهد برچیده شدن بساط نااهلان و لابی گران از سینمای کشورمان باشیم و همه اهالی واقعی سینما که با جان و دلشان برای فرهنگ و هنر این مرز و بوم مایه گذاشته اند بتوانند به خوبی دیده شوند و مورد توجه قرار بگیرند. همچنین امیدوارم همه مردم کشورمان زیر سایه حق و در پناه باریتعالی باشند.

رضا رویگری نیز در این باره اظهار داشت: آرزوی من در سال ۹۷ این است که در وهله اول سلامتی ام را به دست بیاورم تا بتوانم کارهایی که در ذهنم است و روی هم تلنبار شده را به ثمر برسانم. امیدوارم در سال ۹۷ شرایطی فراهم شود تا بتوانم فیلمنامه ام را که مدت ها است از نوشتن آن می گذرد بسازم که ساخت آن همیشه جزو آرزوهای اصلی ام بوده و خوشبختانه شرایطی برای تولید آن مهیا شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برای مردم عزیز کشورمان سلامتی، عزت و شادمانی آرزو می کنم و امیدوارم که هیچ فردی در هیچ کجای ایران غم نان نداشته باشد و همه مردم در شادمانی زندگی کنند.

پویا امینی نیز در این باره گفت: سلامتی و شادی و تندرستی همه مردم کشورم در سال ۹۷ آرزویم است و امیدوارم شرایط به گونه ای باشد که لبخند بر لبان همه میهنانم دیده شود و کسی غم و ناراحتی و مشکل نداشته باشد.

فرج الله گل سفیدی نیز همزمان با آغاز سال نو آرزوی سالی پر برکت برای مردم ایران کرد و گفت: امیدوارم جیب های همه مردم پر از پول باشد و دیگر شاهد آن نباشیم که برخی افراد غم نان دارند و نمی توانند به درستی زندگی شان را بچرخانند.

محسن قاضی مرادی بازیگر طناز سینما و تلویزیون نیز در این باره گفت: امیدوارم همه مردم کشورمان در سال جدید به یک آرامش واقعی دست پیدا کند و این ملت ما هیچ مشکلی نداشته باشند. این نهایت آرزوی من است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.