جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۸

آخرین آمار فروش اکران نوروزی؛

«مصادره» و «لاتاری» در صدر / خودداری دفاتر از اعلام فروش فیلم‌ها

سالن سینما

سینماپرس: اکران نوروزی از چهارشنبه در سینماهای تهران و تعدادی از شهرستان‌ها آغاز شد، اما به دلیل ادامه یافتن فیلم‌های قبلی و عدم نمایش فیلم‌ها در شهرستان‌ها هنوز آمار دقیقی از فروش فیلم‌ها در دست نیست.

به گزارش سینماپرس، به دلیل ادامه یافتن اکران فیلم های قبلی در روزهای پایانی اسفند سینماها در شهرستان‌ها هنوز فیلم‌های جدید را اکران نکرده‌اند، زیرا با فیلم‌های قبلی قرارداد دارند و فروش اکثر فیلم‌های سینمایی مربوط به سالن‌های تهران است.  

احمد مختاری، مدیر پخش دفتر هدایت فیلم درباره فروش فیلم «فراری» گفت: فیلم در آخرین روزها مشخص شد که اکران نوروزی است. به همین دلیل تنها ۱۵ سالن در تهران در اختیار دارد. در تهران، این فیلم ۱۷ میلیون تومان فروخت و شب گذشته در سینماهویزه مشهد به فروش ۳ میلیونی دست یافت و کل فروش فیلم ۲۰ میلیون تومان است.  

وی درباره فروش فیلم‌های دیگر این دفتر گفت: اکران فیلم «اسرافیل» همچنان ادامه دارد و به فروش ۵۹۰ میلیون تومان در تهران و شهرستان دست یافته است. فیلم «کمدی انسانی» هم به فروش ۸۶۴ میلیون تومان رسید.

حبیب اسماعیلی، مدیر دفتر پخش رسانه فیلمسازان مولود درباره فروش فیلم «خرگیوش» گفت: فیلم نسبت به دیگر آثار کمدی متفاوت است و در تهران ۲۱ سالن در اختیار دارد و در شهرستان نیز تنها در هویزه مشهد اکران شده است که هم اینک به فروش ۵۰ میلیون تومان دست یافته است.

وی ادامه داد: امیدوارم همه فیلم‌های نوروزی با اقبال مخاطبان مواجه شود و سال پررونقی برای سینمای ایران رقم بخورد.

علی سرتیپی مدیرعامل دفتر پخش فیلمیران از اعلام فروش فیلم‌های «به وقت شام» و «مصادره» امتناع کرد و گفت: هنوز سالن‌هایی که در شهرستان داریم به صورت کامل فیلم‌ها را به نمایش درنیاورده‌اند.

وی درباره فیلم «به وقت شام» گفت: فیلم در برخی از شهرستان‌ها به نمایش درآمده، اما هنوز آمار دقیقی از فروش شهرهای مختلف نداریم. اما در سینمای سرگروه (کورش) و سینماهای آزادی، فرهنگ، هویزه و شکوفه فیلم بسیار خوب دیده شده است.

مدیرعامل دفتر پخش فیلمیران درباره فروش فیلم‌های دیگر دفتر گفت: اکران فیلم «بدون تاریخ بدون امضا» به سرگروهی قدس ادامه خواهد داشت و فروش فیلم به رقم ۴ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان رسید. فیلم «ما خیلی باحالیم» به فروش ۱ میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان و «آینه بغل» به فروش ۲۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان رسید.

فیاض هوشیار پارسیان، مدیر پخش دفتر سیمای مهر درباره فروش فیلم «لاتاری» گفت: هنوز آمار دقیقی از فروش فیلم نداریم. هم اینک ۳۵ سالن در تهران و شهرستان در اختیار فیلم قرار گرفته است که با توجه به اقبال مخاطبان این تعداد به ۵۵ سالن در دو روز آتی افزایش خواهد یافت.  

وی در ادامه تاکید کرد: متاسفانه هنوز هیچ بیلبورد شهری به فیلم اختصاص داده نشده و تیزرهای فیلم از رسانه ملی پخش نشده است.

سعید خانی، تهیه کننده فیلم «لونه زنبور» و عضو دفتر پخش سبحان‌گستر نیز درباره فروش این فیلم گفت: متاسفانه اکران نوروز، دیر مشخص شد و ما زمان مناسب برای کارهای مربوط به تبلیغات شهری و تلویزیونی نداشتیم. اما فروش فیلم و اقبال مخاطبان خوب است. در تهران با ۲۹ سالن سینما به فروش ۷۵ میلیون تومانی رسیده‌ایم و در شهرستان‌ها به فروش ۲۵ میلیون تومانی با ۵ سالن سینما دست یافته‌ایم. در کل فروش فیلم ۱۰۰ میلیون تومان شده است.

بنابراین گزارش، براساس سیستم مکانیزه تا زمانی که گزارش تهیه شد، فیلم سینمایی «مصادره» به فروش ۲۵۳ میلیون و ۷۴۷ هزار تومان، «لاتاری» به فروش ۱۱۱ میلیون و ۷۷۱ هزار تومان، «به وقت شام» به فروش ۷۹ میلیون و ۷۵۱ هزار تومان، «لونه زنبور» به فروش ۷۳ میلیون و ۸۶۵ هزار تومان، «خرگیوش» به فروش ۳۲ میلیون و ۶۱۱ هزار تومان، «فیلشاه» ۱۱ میلیون و ۷۴ هزار تومان و «فراری» به فروش ۸ میلیون و ۶۷۹ هزار تومان رسید.

براساس اعلام سیستم مکانیزه فروش «مصادره»،   صدرنشین جدول فروش فیلم‌های نوروزی تا این ساعت است.

*فارس

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.