شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵

از عوامل مستند مسابقه «فاز» قدردانی شد

مسابقه تلویزیونی «فاز»

سینماپرس: مراسم قدردانی از عوامل و دست‌اندرکاران مستند مسابقه «فاز» در سازمان هنری رسانه ای اوج با حضور عوامل «فاز»، رییس و مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه دو، مدیر شبکه امید، رییس سازمان اوج و مدیر مرکز اوج کودک و نوجوان برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، در این مراسم برخی از عوامل و مدیران حاضر از لزوم ورود به حوزه نوجوان و تفکیک این رده سنی با گروه خردسالان و کودکان سخن گفتند و تاکید کردند نوجوانان گروهی هستند که طی سال های اخیر مورد غفلت جدی واقع شده اند و «فاز» تلاش داشته به نوعی به این قشر از جامعه اعتماد کند و به آنها بگوید که می توانند به عنوان کنشگرهای جامعه‌شان نقش آفرینی کنند.

وحید ملتجی: «فاز» یک اتفاق مثبت برای نوجوانان بود/ قمرهای «فاز» در راه‌اند!

وحید ملتجی رییس مرکز اوج کودک و نوجوان در ابتدای این مراسم ضمن خوش آمدگویی به مدعوین و میهمانان با گزارشی کوتاه از فعالیت های مرکز اظهار کرد: مدل فعالیت مرکز مدل زنجیره‌ای ارزش است یعنی قرار ما بر این است که تولیدات ما اولاً محدود باشد؛ ضمنا همان فعالیت‌های محدود ما تعدادی قمر داشته باشد؛ زنجیره ارزشی که متناسب با خود اصل پروژه تعریف می‌شوند.

احسان محمدحسنی: "فاز" شایسته‌ترین جایگزین برای نیم‌رخ زمانه خودش است

رییس مرکز اوج کودک و نوجوان با ابراز امیدواری نسبت به اینکه «فاز» تبدیل به یک نشان و برند قابل اعتماد برای نوجوانان بشود و به آن اعتماد کنند، تصریح کرد: البته این اعتماد باید ۲ طرفه باشد، هم نوجوان به ما و هم ما به نوجوان.

ملتجی در پاسخ به این سوال که چرا ما نوجوان را انتخاب کردیم، اظهار کرد: همانطور که همه می دانیم طی سال های اخیر برای رده سنی کودک و خردسال خیلی کار شده است اما نوجوانی یکی از آن رده های سنی است که که متاسفانه غفلت زیادی درباره اش صورت گرفته و از این جهت خلا جدی وجود دارد. هرچند می دانیم کار برای این گروه سنی بسیار سخت است و رقبای زیاد و سنگینی هم در این عرصه داریم اما این رده را انتخاب کردیم و تلاش داریم که موفق هم باشیم.

وی با اشاره به مستند مسابقه «فاز» هم گفت: قرار «فاز» بر این بود که ترغیب مسئولیت پذیری اجتماعی همراه با تفکر انتقادی را داشته باشد.

احسان کاوه: مرکز اوج کودک و نوجوان راهی که در «فاز» آغاز کرده را ادامه دهد

احسان کاوه تهیه کننده مستند مسابقه «فاز» در ادامه این مراسم با قدردانی از مرکز اوج کودک و نوجوان گفت: این عزمی که مرکز اوج کودک و نوجوان جزم کرده تا برای نوجوانان محصولات مفیدی را تولید کند، قابل احترام است و امیدوارم ادامه پیدا کند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه مرکز اوج کودک و نوجوان راهی که در «فاز» آغاز کرده را ادامه دهد، تصریح کرد: منظورم از مسیر صرفاً برنامه‌سازی‌اش نیست منظورم این است که این چند هزار نفری که در «فاز» و باشگاه و ... ثبت نام کردند موردتوجه قرار بگیرند و به یکباره رها نشوند.

آذرمیدخت آذرهوش: «فاز» به نوجوانان ایرانی شخصیت داد

آذرمیدخت آذرهوش مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه ۲ با ابراز خوشنودی از اینکه ۲ سازمان اوج و صداوسیما برای ارتقای جایگاه نوجوان کنار یکدیگر نشسته اند، گفت: «فاز» یک کار فوق‌العاده‌ای که کرد این بود که به این بچه‌ها شخصیت و به ایشان میدان داد.

مژده لواسانی: «فاز» با نمونه های خارجی و بین المللی برابری می کند

مژده لواسانی گوینده متن و مجری «فاز» نیز در سخنان کوتاهی اظهار کرد: برای خودم «فاز» یک تجربه‌ به‌شدت متفاوت در کارنامه‌ حرفه‌ای‌ام بود و خوشحالم که سهمی داشتم در پروژه‌ای که به معنای واقعی کلمه تخصصی و حرفه‌ای جلو رفت.

مهدی سالم: ورود سازمان اوج به حوزه نوجوانان ستدونی است

مهدی سالم مدیر شبکه کودک در ادامه این مراسم ضمن تشکر از تمام کسانی که دغدغه نوجوانی دارند، اظهار کرد: ما می دانیم که سازمان اوج زحمات زیادی را در حوزه کودک کشیده به طوری که در حال حاضر شبکه نهال و پویا جزو شبکه های پرمخاطب تلویزیون در حوزه کودک است و یقینا این حاصل تدبیر مجموعه سازمان اوج است و این حرکت در حوزه نوجوانان هم ادامه پیدا کرده و حالا به «فاز» منتج شده است.

مدیر شبکه امید ادامه داد: گمان می کنم که این جنس فعالیت می تواند در دل نوجوانان کشور جا باز کند و به اهدافی که مد نظر هست برای رسیدن به نوجوان تراز انقلاب اسلامی کمک بسزایی کند.

محمدرضا جعفری جلوه: «فاز» پاسخ مثبتی است به خواسته های نوجوانان

در بخش دیگری از این برنامه محمدرضا جعفری جلوه مدیر شبکه ۲ با انتقاد از این نگاه که کودک و نوجوان را نباید به یک چشم دید، بیان کرد: ما در یک نگاه ساده انگارانه و دم دستی کودکان و نوجوانان را با یک چشم نگاه می کردیم، گویی که ما با یک جسم و شخصیت واحد طرف هستیم. بی شک نحوه بروز و انتظارات و خواسته ها و تمنیات آدمیزاد مستمرا تغییر می کند ولی آسیبی وجود داشت که کودکان و نوجوانان در کنار هم فرض می شد و غافل بودیم که این نگاه چه آسیبی را به نسل آینده وارد می کند.

احسان محمدحسنی: «فاز» جایگزین شایسته نیم‌رخ برای زمانه خودش است

احسان محمد حسنی رییس سازمان هنری رسانه ای اوج که به عنوان میزبان و آخرین سخنران مراسم، صحبت می کرد، ضمن خیرمقدم به مدعوین و مدیران شبکه ۲ و امید گفت: جا دارد خسته نباشید اساسی به گروه تولید «فاز» عرض کنم. از برادر عزیزم آقای ملتجی رییس مرکز اوج کودک و نوجوان که دغدغه‌مندانه وقت گذاشتند، تلاش کردند و طراحی کردند. رفیق بسیار عزیزم جناب آقای کاوه که انصافا با حسن خلق با حوصله، وسواس و دقت مثال زدنی شان کار را جلو بردند و تیم سخت کوشی که هم می شنیدم و هم شاهد تلاش شان بودم که با سلیقه و دقیق و هوشمندانه پروژه را جلو بردند.

وی با اشاره به تنها برنامه نوجوانانه سیما طی سال های اخیر اظهار کرد: بعد از سال ها فاصله گرفتن از «نیم رخ» که همیشه حسرت فرجام و سرانجامش را می خوردیم به حول و قوه الهی «فاز» نشان داد که جایگزین شایسته، به روز و فرزند زمانه خودش و جایگزینی مناسب برای برنامه خاطره انگیزی چون «نیم رخ» است. برنامه ای که هم رو به جلو است، هم اگر استمرار داشته باشد بهتر و قوی تر از «نیم رخ» می شود.

رییس سازمان اوج با اشاره به فعالیت های این سازمان ادامه داد: سیاق کار اوج این است که برنامه را بیرون و به عنوان یک کمپانی بسازد و اگر صدا و سیما مایل بود آن را خواهان شود؛ نه اینکه با تلویزیون کار مشارکتی کنیم. اگر هم نه فضای شبکه نمایش خانگی و فضای مجازی عرصه بازی برای انتشار محصول است ولی شبکه ۲ نشان داد که می شود در یک همکاری مشترک و خوب و بی حاشیه کار موفقی انجام داد و نمونه ای به وجود آورد که با شبکه های دیگر هم بشود با همین شکل ادامه همکاری بدهیم.

محمدحسنی بر همین اساس در پایان گفت: ما حتی سریال ها را هم بدون مشارکت ساخته ایم. مثل سریال «پایتخت» و «سردلبران» که کار مشترک نیستند، ساخته ایم و به صدا و سیما تحویل داده ایم. از این بابت برای ما همکاری با شبکه ۲ تجربه مفیدی بود و من از بچه های «فاز» هم باید تشکر کنم. امیدوارم که کارهای «فاز» پیگیری و این برنامه بدل به یک باشگاه پر مخاطب و شاداب بشود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.