یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱

کارگردان انمیشین «پاک شو دشمن»:

تولید فیلم با موضوع دفاع از آرمان و کودکان فلسطین کاری دلی است/ سینمای ایران صرفا در جشنواره‌ها به یاد فلسطین می‌افتد

جشنواره مردمی فیلم عمار

سینماپرس: حسین سپهوند که اثرش در هفته فیلم جشنواره عمار در غزه اکران می شود، گفت: عدم تولید فیلم های خوب و مناسب در مورد فلسطین بخاطر نبود باور قلبی نسبت به قضیه فلسطین است.

به گزارش سینماپرس، حسین سپهوند کارگردان فیلم کوتاه «پاک شو دشمن» که اثرش در قالب چهارمین اکران های جشنواره مردمی فیلم عمار در غزه فلسطین به نمایش درمی‌آید، درباره این موضوع گفت: برگزاری این برنامه هفته فیلم را اقدامی بسیار مثبت و خوب ارزیابی می‌کنم که همگام با مردم این شهر و همسو و هم نگاه با آنها می شویم و آنها هم به نوعی در این پروژه فرهنگی با ما سهیم می شوند.

این کارگردان در ادامه سخنانش با اشاره به موضوع عدم رویارویی ورزشکاران کشورهای مسلمان با نمایندگان رژیم صهیونیستی در حمایت از مردم فلسطین، توضیح داد: این پیوند بین هنر با ورزش ایده خوب و اقدام خلاقانه ای است که اتحاد و وحدت را بین این دو حوزه در دل خود جای داده است.

وی یادآور شد: سینمای ایران تا امروز نتوانسته به آن صورتی که باید دین خود را به آرمان های فلسطین ادا کند. زیرا فقط در برنامه‌ها و جشنواره های مناسبتی فیلم هایی این چنینی را مشاهده می کنیم. به نظرم سینمای ما به صورت کلی در رسیدن به این هدف و توجه به فلسطین ناکام بوده است.

سپهوند که اثرش درباره نیز با محوریت کودکان فلسطینی است، اضافه کرد: تولید فیلم با موضوع دفاع از آرمان و کودکان فلسطین کاری دلی است، فیلمسازانی که در این عرصه فعالیت می کنند باید باورهایی عمیق در این رابطه داشته باشند. این باور عمیق موجب می شود آنها در ساخت و تولید فیلم هایی با این موضوع خلاق شوند. از طرفی مسئولان هم باید فضایی را ایجاد کنند که فیلمسازان با فعالیت در آن خلاقیت لازم برای تولید فیلم‌هایی با موضوع فلسطین را به دست بیاورند.

این کارگردان اضافه کرد: به عنوان یک فیلمساز تا امروز فقط فیلم «بازمانده» را که با موضوع فلسطین ساخته شده در کنار چند فیلم دیگری که در سال های اخیر ساخته شده است، تماشا کردم. منتها فیلم خوب و شاخص دیگری را که با این موضوع ساخته شده باشد، ندیدم.

وی عنوان کرد: غیر از جشنواره عمار و جشنواره زیتون سرخ که فیلم های کوتاه خوبی در آن، درباره فلسطین نمایش داده شده است، برنامه دیگری را مشاهده نکردم که در آن فیلم هایی با موضوع فلسطین نمایش داده شود. ولی به هر صورت اگر شاهد تولید فیلم های خوبیدر این زمینه و حمایت از مقاومت مردم آن باشیم در رسیدن به اهداف خود موفق‌تر خواهیم بود.

سپهوند در ادامه سخنان خود اظهار کرد: نکته مهم در ساخت فیلم هایی با موضوع فلسطین تاثیر آن بر روی مردم است. تولید این فیلم ها زمانی کاربرد دارد که توسط مخاطبان دیده شوند، به همین جهت هم با توجه به اینکه چنین آثاری در جشنواره عمار دیده می شود، اثرگذاری خوبی هم دارند.

وی با اشاره به تاثیرگذاری فراوان و غیرقابل انکار فیلم و مستندهای ساخته شده درباره دفاع مقدس تصریح کرد: تولید فیلم هایی با موضوع حمایت از مقاومت مردم فلسطین نیز قطعا بر روی مردم و مخاطبان، تاثیرگذار است.

*مهر

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.