شنبه ۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۴

ضرورت استاندارد سازی سالن‌های نمایش وجود دارد

حسن عظیمی

فارس: بازیگر و کارگردان آیینی سنتی تئاتر گفت: خیلی از سالن‌های موجود نمایشی ما استانداردهای لازم اجرا از امکانات و ظرفیت حضور تماشاگر را ندارند و اینها می‌بایست مورد توجه قرار بگیرد.

حسن عظیمی از پیشکسوتان عرصه آیینی سنتی تئاتر ایران با تأکید بر اینکه در سال جدید و با مدیریت جدید مسئولان می‌بایست بچه‌ها و اهالی تئاتر را بیشتر مورد حمایت قرار دهند، گفت: متأسفانه وضعیت اقتصادی تئاتری‌ها خیلی خوب نیست و دراین زمینه باید تمهیدی اندیشیده شود.

وی در ادامه با اشاره به فقدان سالن نمایشی به میزان لازم  گفت: با همه این همه سالنی که داریم و خیلی‌ها ادعا می‌کنند که زیاد است اما باز هم ما در این زمینه در مضیقه هستیم خیلی‌ها در نوبت‌های طولانی برای اجرا قرار می‌گیرند تا ماه‌ها نمی‌توانند کارشان را به صحنه ببرند اینطور می‌شود که خیلی نمایشنامه‌ها پیر و بیات شده و دیگر به درد کار نمی‌خورند.

عظیمی همچنین بیان کرد که خیلی از سالن‌های موجود ما نیز از استانداردهای لازم برخوردار نیستند و شاید ادعا بشود که اینها سالن نمایش است اما واقعا به لحاظ ظرفیتی، امکانات، شرایط مناسب و لازم را ندارند.

وی همچنین درباره اجراهای خودش در تئاتر لاله زار و داشتن گروه ۴۰ نفره خود گفت: برای این کارهایمان ما شاید هزینه اندکی هم از دولت دریافت نمی‌کردیم و خودمان پول خود را در می‌آوردیم اما هم سالن مناسب بود هم گروه و هم اینکه مخاطب وجود داشت تازه ما یک هزینه‌ای هم به دولت پرداخت می‌کردیم اما خب الان این شرایط فراهم نیست و خیلی مشکلات برای اجرای کارها وجود دارد. نمونه آن کار خودم هملت که الان مدتی است تلاش دارم آن را در سنگلج اجرا کنم اما متأسفانه بعد زمان زیادی تاریخی به من برای اجرا سال جدید داده‌اند که اصلا مخاطب جذب کن و تماشاگر برای این کار در زمان جام جهانی و امتحانات بچه‌ها نخواهد داشت و من هم انصراف می‌دهم.

عظیمی همچنین یادآور شد: بنابراین مسئولان جدید هنرهای نمایشی در عرصه سالن‌ها و تالارها و هم حمایت از گروه‌های تئاتری قدری شرایط را در سال جدید بهبود ببخشند تا رفاه حال اهالی تئاتر نیز فراهم شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.