شنبه ۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۱

«رستم و سهراب» به مشهد می‌روند

 اپرای عروسکی «رستم و سهراب»

سینماپرس: اپرای عروسکی «رستم و سهراب» به کارگردانی بهروز غریب پور روزهای هفتم و هشتم فروردین در سالن فردوسی مشهد روی صحنه می‌رود.

به گزارش سینماپرس، علاقه‌مندان به تئاتر و تئاتر عروسکی در مشهد می‌توانند روزهای هفتم و هشتم فروردین، به تماشای اپرای عروسکی «رستم و سهراب» به کارگردانی بهروز غریب پور و اجرای گروه نمایش عروسکی «آران» بنشینند.

پیش از این و در سال ۱۳۸۵ گروه نمایش عروسکی «آران»، اجرای اپرای عروسکی «رستم و سهراب» را برای اولین بار، خارج از تهران و در مشهد تجربه کرده بود.

اپرای عروسکی «رستم و سهراب» به آهنگسازی لوریس چکناواریان بر اساس شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی نوشته شده است.

«رستم و سهراب» یکی از حلقه های ۵ گانه اپراهای بهروز غریب پور است که بر اساس آثار بزرگان ادب کشورمان ساخته شده است؛ وی ساخت اپراهای عروسکی سعدی، حافظ، مولوی و خیام را نیز در کارنامه دارد.

هفتم فروردین و همزمان با اجرای فوق موزه اپراهای عروسکی گروه تئاتر «آران» یک ساله می شود، موزه اپراهای عروسکی سال گذشته با حضور مدیران و چهره‌های مختلف هنری، در تالار فردوسی بنیاد فرهنگی و هنری رودکی افتتاح شد.

اپرای عروسکی «رستم و سهراب» به همت بنیاد فرهنگی و هنری رودکی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و شهرداری مشهد روی صحنه می رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.