یکشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳

نمایش پیوند فرهنگی ایران و لبنان در «هفت روز و هفت ساعت»

امیرحسین رستمی در اکران خصوصی فیلم سینمایی حریر

خبرگزاری فارس: بازیگر سینما و تلویزیون گفت: مستند مسابقه «هفت روز و هفت ساعت» فرهنگ ایران و لبنان و پیوندهای میان این دو را به خوبی و در کنار هم نشان می‌دهد.

«امیرحسین رستمی» با اشاره به حضور خود در مستند مسابقه «هفت و روز هفت ساعت» و فیلمبرداری مراحل اولیه این مسابقه در جنوب لبنان گفت: لبنان کشوری سرسبز، زنده و شاد است، یکی از ویژگی‌های مهم در این کشور که برای من جالب بود، امنیت و آرامش آنجا و همچنین دوستی و محبتی بود که در بین اقوام و مذاهب مختلف لبنانی حاکم بود.  
وی افزود: چیزی که در لبنان احساس می‌کنید این است که تمام گروه‌های سیاسی و مذهبی با عقاید مختلف به یکدیگر احترام می‌گذارند، آنها در کنار هم به صلح و آرامش رسیده‌اند و این برای همه قابل احترام است.  
این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به دوستی چند ساله خود با مهدی فخرالدین خاطرنشان کرد: او لبنانی‌الاصل است و به خاطر رشته دانشگاهی‌اش، یکی از شاگردان مرحوم استاد ممیز بود و به همین دلیل مدتی در ایران حضور داشت و همین امر، زمینه آشنایی ما را فراهم کرد.  
وی ادامه داد: تجربه همکاری با سعید ابوطالب را از مستند مسابقه «رالی ایرانی» دارم، همان زمان هم این امکان را داشتم که ایده‌هایم را با تیم تولید مطرح کنم و در مورد مجموعه بازیگران هم نظراتم را بگویم، در «هفت روز و هفت ساعت» هم رویه به همین شکل بود و آنجا که مفید بود نظراتم بکار گرفته می‌شد.  
رستمی با بیان اینکه به کارگردانی بیشتر توجه دارم تا بازیگری عنوان کرد: اگر جایی احساس کنم کمبودی در این زمینه وجود دارد، وارد می‌شوم و ایده‌هایم را می‌گویم.  
بازیگر «هفت روز و هفت ساعت» این مستند مسابقه را بسیار جذاب توصیف کرد و افزود: سعی داشتیم فرهنگ دو ملت را نه تنها به چالش نکشیم، بلکه آنها را در کنار هم و دوست و همراه یکدیگر نشان دهیم زیرا این دو فرهنگ از هم دور نیستند و نزدیکی‌های دینی و مذهبی هم ما را به هم پیوند می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.