یکشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۳

تداوم انیمیشن های سینمای متعهد و انقلابی

پوستر جدید انیمیشن «فیلشاه»

سینماپرس: «فیلشاه» انیمیشنی با کیفیتی فراتر از آثار پیشین، با داستانی دینی و کاراکترهایی جذاب و بامزه و تماشایی، خصوصا برای کودکان است و با همراهی تعلیق و هیجان و کشش یک ماجرای در جنگل با گله‎ای فیل را به روایتی تاریخی و اسلامی پیوند زد.

پس از انیمیشن‎هایی مانند «فهرست مقدس»، «نبرد خلیج فارس»، «رهایی از بهشت» و... انیمیشن «فیلشاه» از هادی محمدیان، که پیش از این اثر موفق «شاهزاده روم» را با موضوع تولد حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه) و با قصه‏‎ای بسیار غافلگیرکننده ساخته بود، بازهم نشان داد که تلاش‎های قبلی فقط یک اتفاق نبوده است. برخلاف روند سینمای داستانی امروز ما، سینمای انیمیشن با سمت و سویی انقلابی و اسلامی، با ساختاری در حد استاندارد روز جهان، به پیش می‎رود.

 این درحالی است که سینمای انیمیشن ایران تا پیش از ورود جوانان متعهدی مانند هادی محمدیان، فرهاد عظیما، علی نوری اسکویی و... در چنبره گروهی شبه روشنفکر، سال‎ها در قواره‎ای بسیار حقیر و کوچک باقی مانده بود و ساخت فیلم‎های بلند داستانی انیمیشن جذاب برای سینمای ایران به صورت یک آرزوی دور و دراز باقی مانده بود. اما امروز چنین آرزویی با توسل به روایت‎های اسلامی و ایرانی تحقق پیدا کرده است.

 «فیلشاه» انیمیشنی با کیفیتی فراتر از آثار پیشین، با داستانی دینی و کاراکترهایی جذاب و بامزه و تماشایی، خصوصا برای کودکان است و با همراهی تعلیق و هیجان و کشش یک ماجرای در جنگل با گله‎ای فیل را به روایتی تاریخی و اسلامی پیوند زد. شاید در ابتدا از چنین سیری به شگفت درآمده و آن را ناممکن بدانیم اما هادی محمدیان و گروهش در چنین کاری موفق شده‎اند و فقط باید آن را دید تا باور کرد.

*سعید مستغاثی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.