دوشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۶

معاون امور استان های صداوسیما:

باید زمینه تکامل قطب پویانمایی دینی را در منطقه ایجاد کنیم

علی دارابی

سینماپرس: علی دارابی گفت: با ایجاد زمینه تعامل و تبادل آراء میان دست اندرکاران، اندیشمندان و مخاطبان و با استفاده از پتانسیل ها و ظرفیت های سراسر کشور در جهان اسلام به قطب پویانمایی دینی تبدیل می شویم.

به گزارش سینماپرس، سومین نشست شورای برگزاری نخستین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی ایران با حضور علی دارابی معاون امور استان ها امروز ۶ فروردین ٩٧ در سالن جلسات معاونت امور استان ها برگزار شد.

بنا بر این گزارش؛ در ابتدای این نشست دارابی با اشاره به اهمیت برگزاری باشکوه نخستین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی ایران گفت: این جشنواره با هدف کمک به رشد و بالندگی پویانمایی ایران اسلامی و فراهم آوردن زمینه پرنشاط، پویا و سالم برای رقابت سازنده بین هنرمندان، دیده شدن آثار فاخر در سطح ملی و هم افزایی ظرفیت های متعدد برگزار خواهد شد.
معاون امور استان های رسانه ملی معرفی آثار برتر و تقدیر از پدیدآورندگان این آثار، فراهم آوردن زمینه رقابت سازنده برای فعالان پویانمایی کشور و کمک به ورود استعدادهای نو به این عرصه، رشد و رونق تولید، نمایش پویانمایی با متمرکز کردن همه امکانات کشور، خرید و سفارش آثار، فراهم آوردن امکان بروز و کشف توانمندی ها و استعدادهای مناطق مختلف کشور را از دیگر اهداف این جشنواره عنوان کرد و از مسئولین و کمیته های اجرایی خواست تا زمینه برپایی جشنواره ای در طراز هنرمندان پویانمایی را در همدان فراهم کنند.


وی برگزاری این جشنواره را در استان همدان بسیار با اهمیت عنوان کرد و ادامه داد: با هم افزایی ظرفیت ها از طریق ایجادزمینه تعامل و تبادل آراء میان دست اندرکاران، اندیشمندان و مخاطبان، گسترش و تقویت دانش و مباحث روز در عرصه پویانمایی و همچین تقویت رویکردرسانه ای در پرداخت قصه ها و داستان ها برای مخاطبان خردسال، کودک و نوجوان باید زمینه تکامل قطب پویانمایی دینی را در منطقه ایجاد کنیم به گونه ای که بتوانیم با استفاده از پتانسیل ها و ظرفیت های سراسر کشور در جهان اسلام به قطب پویانمایی دینی تبدیل شویم.


سیدعباس فاطمی رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره با تبیین فعالیت های مختلف شواری برگزاری و کمیته های جشنواره گفت: کلیه نیازها و همچنین اقدامات مورد نظر در نشست های مختلف بررسی شده و برخی از فعالیت ها نیز طبق زمان بندی صورت گرفته است و با همکاری خوبی که با استانداری و صدا و سیمای مرکز همدان داریم امیدواریم در زمان برگزاری با هیچ مشکلی مواجه نشویم.


مهدی دهقان نیری نیز در ادامه برپایی نخستین جشنواره ملی پویانمایی را یکی از مهمترین رویدادهای سال خواند و گفت: همدان به عنوان قطب پویانمایی در کشور مطرح بوده است و ظرفیت ها و هنرمندان فراوانی در این حوزه دارد که این جشنواره می تواند در مطرح کردن نه تنها هنرمندان همدانی بلکه هنرمندان سراسر کشور در این حوزه موثر باشد.
مدیرکل صدا و سیمای همدان با بیان اینکه هماهنگی های لازم با دستگاه های مختلف در سطح استان برای برگزاری این جشنواره صورت گرفته است خاطرنشان کرد: این جشنواره فرصتی برای معرفی فرهنگ غنی و ظرفیت های گردشگری در استان همدان خواهد بود.
در ادامه مسئولین کمیته ها نیز با ارائه گزارشی از روند اجرایی فعالیت ها بر زمینه برگزاری هرچه بهتر این جشنواره تاکید کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.