دوشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰

«پلنگ سیاه» پنجمین فیلم پرفروش در تاریخ آمریکا

فیلم سینمایی پلنگ سیاه

سینماپرس: «پلنگ سیاه» با فروش ۶۳۱ میلیون دلاری موفق شد نام خود را به عنوان پرفروش‌ترین فیلم ابرقهرمانی در تاریخ آمریکا ثبت کند و با این حال در ششمین هفته اکرانش مغلوب «حاشیه اقیانوس آرام: طغیان» شد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، «پلنگ سیاه» با فروش ۶۳۱ میلیون دلاری در باکس آفیس آمریکا پرفروش‌ترین فیلم ابرقهرمانی آمریکا شد.

فیلم ابرقهرمانی رایان کوگلر این هفته با فروش ۱۶.۷ میلیون دلار دیگر با نمایش در ۳۳۷۰ سالن سینما در ششمین هفته نمایشش این جایگاه را کسب کرد. «انتقام‌جویان» در سال ۲۰۱۲ در این مدت ۶۲۳ میلیون دلار فروخته و در جایگاه نخست پرفروش‌ترین فیلم ابرقهرمانی در آمریکا جای گرفته بود. «پلنگ سیاه» به این ترتیب از «جنگ ستارگان: آخرین جدای» نیز که سال ۲۰۱۷ برابر ۶۱۹ میلیون دلار در آمریکا فروش کرده بود، عبور کرد.

به این ترتیب «پلنگ سیاه» تاکنون پنجمین فیلم پرفروش در تاریخ آمریکاست و این در حالی است که هنوز دارد به فروش خود ادامه می‌دهد. پرفروش‌ترین فیلم تاریخ آمریکا «جنگ ستارگان: نیرو بیدار می‌شود» است که ۹۳۶.۶ میلیون دلار در بازار داخلی آمریکا فروش کرد. پس از آن «آواتار» با فروش ۷۶۰ میلیون دلار و «تایتانیک» با فروش ۶۵۹.۳ میلیون دلار و «دنیای ژوراسیک» با فروش ۶۵۲.۲ میلیون دلار جای دارند.

از زمان اکران «پلنگ سیاه» این فیلم رکوردهای مختلفی را جابه‌جا کرده که رسیدن به مرز یک میلیارد دلار در باکس آفیس جهانی در مدت ۲۶ روز از جمله آنها بوده است. این فیلم در باکس آفیس جهانی این هفته به فروش ۱۲.۹ میلیون دلار دیگر دست یافت و فروشش را به یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون دلار رساند.

با این حال «پلنگ سیاه» در ششمین هفته اکرانش مغلوب «حاشیه اقیانوس آرام: طغیان» ساخته استیون اس. دنایت شد. این فیلم که دنباله فیلم «حاشیه اقیانوس آرام» ساخته گی یرمو دل تورو است در نخستین آخر هفته اکرانش فروشی ۲۸ میلیون دلاری را ثبت کرد و در راس باکس آفیس آمریکا نشست.   

پس از «حاشیه اقیانوس آرم:‌طغیان» و «پلنگ سیاه» در جایگاه سوم باکس آفیس آمریکا «من می‌توانم فقط تصور کنم» جای دارد که در دومین هفته اکرانش ۱۳.۸ میلیون دلار دیگر فروخت و فروشش را به ۳۸.۳ میلیون دلار رساند و سوم شد.

در مکان چهارم «شرلوک نومز» با فروش ۱۰.۶ میلیون دلار جای دارد که نخستین آخر هفته اکرانش را پشت سر گذاشت.

«مهاجم مقبره» با فروش ۱۰.۴ میلیون دلار فیلم پنجم شد و در مکان ششم «چین خوردگی در زمان» با فروش ۸ میلیون دلار جای گرفت که در سومین هفته اکرانش فروشش را به ۷۳.۹ میلیون دلار رساند.

«عشق، سیمون» با فروش ۷.۸ میلیون دلار دیگر فیلم هفتم شد و فروشش را به ۲۳.۷ میلیون دلار رساند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.