دوشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰

دیدار نوروزی سیدعباس صالحی و شهرام ناظری

 شهرام ناظری - وزیر ارشاد

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت آغاز سال جدید به دیدار نوروزی شهرام ناظری رفت و با وی گفتگو کرد.

به گزارش سینماپرس، سیدعباس صالحی در دیدار با شهرام ناظری به آثار وی و توجه اش به ادبیات گفت: نقش و تاثیر جنابعالی در معرفی آثار ادبیات کهن ایران همچون فردوسی، مولوی و حافظ قابل توجه و قدردانی است.

ویی افزود: آثار شما در حافظه بسیاری از ایرانیان ثبت شده و هر کدام از آنها خاطراتی برای علاقه مندان به موسیقی خلق کرده است.

در این دیدار شهرام ناظری نیز ضمن قدردانی از توجه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به هنرمندان پیشکسوت اظهار کرد: جنابعالی نخستین وزیری هستید که به منزل بنده آمده و عید نوروز را تبریک گفته و این توجه شما برایم ارزشمند است و جای تشکر دارد.

وی ضمن اشاره به مشکلات و مسایل موجود در عرصه هنر گفت: امیدوارم با حضور دکتر صالحی و تیم همکار ایشان شرایط به گونه ای شود که در آینده بخشی از این مشکلات رفع شده باشد.

این پیشکسوت موسیقی ادامه داد:  لازم است فرزانگان عرصه فرهنگ که افرادی چون مرحوم ایرج افشار و دکتر شفیعی کدکنی هستند بیشتر مورد توجه باشند. آنها که درگذشته اند برای نسل جدید معرفی و آنها که هنوز در قید حیات هستند بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

شهرام ناظری در بخشی دیگر از گفتگوی خود با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر توجه بیشتر به موسیقی مقامی ایران تاکید کرد و گفت: موسیقی نواحی ما ظرفیت بسیار بالایی دارد که باید از آن استفاده و پیشکسوتان موسیقی مقامی را حمایت کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر روز گذشته در جریان دیدارهای نوروزی خود با اهالی پیشکسوت فرهنگ، هنر و ادب با استاد محمدرضا حکیمی دیدار و گفتگو کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.