سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸

باشعار «سینما همه مارا گردهم می آورد»

جشنواره بین المللی فیلم مسقط آغاز به کار کرد

دهمین جشنواره بین المللی فیلم مسقط

سینماپرس: دهمین جشنواره بین المللی فیلم مسقط ۶ الی ۱۲ فروردین سال جاری در پایتخت عمان برگزار می شود.

به گزارش سینماپرس، مراسم افتتاحیه دهمین جشنواره فیلم مسقط و یکی از جشنواره های مهم سینمایی عرب، شامگاه دوشنبه ۶ فروردین در مسقط پایتخت عمان در حالی برگزار شد که سینمای ایران نقش پررنگی را در آن ایفا می کند.

داریوش مهرجویی کارگردان پیشکسوت ونامدار ایرانی به دلیل فعالیت های تأثیرگذار در سینمای آسیا و خاورمیانه و تفکر و روش خاص در فیلمسازی مورد قدردانی قرار گرفت که در این بخش مهرجویی حضور نیافت و بهمن اکبری رایزن فرهنگی ایران به نمایندگی از این فیلمساز تندیس و تقدیرنامه را دریافت کرد.

در حاشیه قدردانی از داریوش مهرجویی، مستند ساز ایرانی حبیب باوی ساجد، پشت تریبون قرار گرفت و پیرامون جایگاه داریوش مهرجویی یادآور شد: قدردانی از داریوش مهرجویی باعث مباهات رویدادهای سینمایی است. مهرجویی توانست شیوه جدیدی از اندیشیدن و تفکر و فلسفه عملی را باسبک منحصر به فرد سینمایی اش روایت کند.

از دیگر چهره های هنری و سینمایی بین المللی که در این رویداد مورد قدردانی قرار گرفتند، می توان به غسان مسعود بازیگر و کارگردان سوری که در ایران برای بازی در فیلم «بازمانده» به کارگردانی زنده یاد سیف الله داد در نقش شمعون و در سینمای جهان با بازی در فیلم «قلمروی بهشت» ساخته ریدلی اسکات درنقش صلاح الدین ایوبی شناخته شده است، و فرانکیو نیرو بازیگر ایتالیایی فیلم های هالیوودی، میرا نیرا کارگردان هالیوودی نیز می توان اشاره کرد.

در جشنواره بین المللی فیلم مسقط بیش از ۱۰۰ فیلم به رقابت می پردازند که عباس رزیجی تنها فیلمساز ایرانی بخش فیلم های بلند سینمایی است که بافیلم «دَمِ سرد» در بخش مسابقه حضور دارد.

حبیب باوی ساجد مستندساز ایرانی نیز در دهمین جشنواره بین المللی فیلم مسقط، به عنوان تنها نماینده سینمای ایران در میان هیأت داوران قضاوت آثار مستند را به عهده دارد.

علی حیاتی دیگر فیلمساز ایرانی با فیلم کوتاه داستانی «او» در بخش مسابقه فیلم های کوتاه حضور دارد. در بخش فیلم های مستند، مهدی طرفی، دیگر فیلمساز ایرانی با فیلم مستند «سینما آزادی» به رقابت می پردازد.

دهمین جشنواره بین المللی فیلم مسقط باشعار «سینما همه مارا گردهم می آورد» ۶ الی ۱۲ فروردین سال جاری در پایتخت عمان برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.