شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴

نگین میرزایی منشی مخصوص «سعید کریمیان» در دفتر آنتالیا

عوامل پایتخت، تولید در ترکیه را با بچه‌های سعید کریمیان انجام دادند!

نگین میرزایی - سریال پایتخت

سینماپرس: نکته مهم در این مسئله این است که بسیاری از عوامل جداشده از شبکه جم که قصد بازگشت به کشور را داشته‌اند نزدیک به دو سال محرومیت از کلیه فعالیت‌ها را تجربه کرده‌اند. اما چطور می‌شود به همکاری رسمی با عوامل حاضر در ترکیه که همچنان به فعالیت در شبکه‌های جم ادامه می‌دهند –و نه عوامل جداشده- مبادرت ورزید؟ واکنش صداوسیما و تهیه‌کننده حقوقی سریال درباره این اتفاق چه خواهد بود؟

سریال «پایتخت» در جدیدترین حاشیه ایجادشده برای خود متهم به همکاری با عوامل فعال شبکه جم در ترکیه شده است. در این باره یکی از عوامل جداشده از شبکه جم که نخواست نامش فاش شود درباره حضور یک نابازیگر ایرانی‌الاصل با نام مستعار «نگین میرزایی» در قسمت دهم این سریال گفت: «نگین میرزایی منشی مخصوص «سعید کریمیان» در دفتر آنتالیا -که دفتر تولید شبکه‌های جم محسوب می‌شود- بود. وی در کلیه تولیدات تلویزیونی این شبکه نقش هماهنگ‌کننده و در تمامی مراسم‌های مربوط به شبکه جم در آنتالیا و استانبول حضور فعال داشت؛ فردی امین و مورد اعتماد برای سعید کریمیان. »

او درباره اینکه چگونه چنین فرد باسابقه و بانفوذی در شبکه‌های جم به راحتی در دو سکانس از سریال «پایتخت» در نقش مترجم حضور می‌یابد گفت که «پاسخ این سوال را باید از تهیه‌کنندگان این سریال پرسید! »

(سمت راست) تصویر صفحه رسمی فیس‌بوک و (سمت چپ) تصویر گفت‌وگوهای تلگرامی مصاحبه‌شونده با نگین میرزایی به‌عنوان هماهنگ‌کننده اصلی تولیدات تلویزیونی شبکه‌های جم

وی همچنین در مورد حضور عوامل تولید سریال در آنتالیا و همکاری با عوامل فعال شبکه جم گفت: «در سریال مزبور اشاره می‌شود که خانواده نقی معمولی به دلیل مشکل بمب‌گذاری در فرودگاه استانبول به شهر «آدنا»ی ترکیه می‌روند حال آنکه شهری که در سریال دیده می‌شود «آنتالیا» است. تا جایی که من می‌دانم نام بردن از شهر آنتالیا حتی برای آژانس‌های مسافرتی ممنوع است پس چگونه می‌شود که تمامی عوامل سریال در شهر آنتالیا حضور داشته‌اند؟ نکته جالب دیگر-که از دوستان دیگری ازعوامل شبکه جم (بعد از فروپاشی دفتر آنتالیا) سوال کرده‌ام- حضور پررنگ عوامل این شبکه (خصوصاً نزدیکان کریمیان) در کنار عوامل سریال «پایتخت» در پشت دوربین و در حوزه تولید است. »

وی درباره تولید این سریال در ترکیه ادامه می‌دهد: «اگر به تیتراژ سریال دقت کنید نام «امیرحسین حسن‌زاه» را در بخش تولید ترکیه مشاهده می‌کنید. او که در سریال بازی هم کرده است برای مدت یکسال مدیر حمل‌ونقل و ترابری جم در آنتالیا و از نزدیکان «سعیده کریمیان» (خواهر سعید کریمیان) است که در بولتن رسمی جم هم بخاطر خدماتش به این کمپانی از وی تقدیر شده است. »

نام«امیرحسین حسن‌زاده» در تیتراژ سریال پایتخت در بخش عوامل تولید در ترکیه

تقدیر از امیرحسن حسن‌زاده به عنوان مدیر حمل‌ونقل و ترابری شبکه‌های جم در بولتن رسمی این شبکه

گفت‌وگوبا یکی از عوامل جداشده از شبکه جم که در آنتالیا حضور دارد

او در پاسخ به سوالی درباره دین و مذهب «نگین میرزایی» که به عنوان یک ارمنی بزرگ‌شده در ایران در جلوی دوربین «پایتخت» حاضر شده، می‌گوید: «نگین میرزایی در جلوی دوربین می‌گوید که یک ایرانیِ ارمنی است و انگار می‌خواهد ما را قانع کند که برای حضور بدون حجاب در جلوی دوربین مشکلی ندارد. اما جالب است بدانید که این خانم که اهل شیراز است، به دلیل پناهندگی و اخذ اقامت در کشورهای غربی دین خود را تغییر داده و به مسیحیت گرویده. به مانند اکثر کسانی که برای اخذ پناهندگی به دعوت خواهر آقای کریمیان (سعیده کریمیان) به دین مسحیت گرویدند. »

او درباره وضعیت این روزهای میرزایی ادامه می‌دهد: «خانم میرزایی بعد از ترور سعید کریمیان هم با عوامل جم همکاری داشت و این اواخر، به دلیل کاهش فعالیت‌های شبکه و تعطیلی فعالیت‌های آن در دفتر آنتالیا از فعالیت دست کشیده است. »

نگین میرزایی در مراسم عروسی دو تن از عوامل فنی شبکه جم

نکته مهم در این مسئله این است که بسیاری از عوامل جداشده از شبکه جم که قصد بازگشت به کشور را داشته‌اند نزدیک به دو سال محرومیت از کلیه فعالیت‌ها را تجربه کرده‌اند. اما چطور می‌شود به همکاری رسمی با عوامل حاضر در ترکیه که همچنان به فعالیت در شبکه‌های جم ادامه می‌دهند –و نه عوامل جداشده- مبادرت ورزید؟ واکنش صداوسیما و تهیه‌کننده حقوقی سریال درباره این اتفاق چه خواهد بود؟

*نقد سینما

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.