یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷

در مشهد مقدس

وزیر ارشاد به دیدار چهره‌های فرهنگی و هنری رفت + عکس

 دیدار نوروزی وزیر ارشاد

سینماپرس: سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با دوازده فروردین روز جمهوری اسلامی ایران به دیدار نوروزی چهره‌های فرهنگی و هنری خراسان رضوی رفت.

به گزارش سینماپرس، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه دیدارهای نوروزی خود و همزمان با دوازده فروردین روز جمهوری اسلامی ایران (یکشنبه) با حضور در منزل استاد راشد محصل، استاد اشرف‌زاده، استاد عثمان محمدپرست با آن‌ها دیدار و گفت وگو کرد.

صالحی ابتدا با حضور در منزل استاد راشد محصل، سال نو را به وی تبریک گفت و از زحمات او در عرصه ادبیات قدردانی و برای ایشان، آرزوی سلامتی و طول عمر کرد.

در این دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به کتب و مقالات منتشر شده استاد راشد تصریح کرد: آثار جنابعالی همیشه راهنمای بسیاری از دانشجویان بوده است که امیدواریم شاهد نگارش های جدیدی از شما باشیم.

صالحی در ادامه با حضور در منزل استاد اشرف‌زاده با تبریک سال نو گفت: مفاخر علم و ادب و فرهنگ این سرزمین سرمایه‌های این مرز و بوم است و خراسان مهد فرهنگ ایران است چرا که بزرگانی را چه در گذشته و چه در عصر حاضر در خود پرورانیده است.

اشرف زاده به بیان خاطرات خود از اساتید دانشگاه فردوسی، دوره تدریس در دانشگاه آزاد، وقایع قبل از انقلاب و نیز فعالیت‌های خود در آن دوران پرداخت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با حضور در منزل استاد عثمان محمد پرست پیشکسوت عرصه موسیقی سال نو را به وی تبریک گفت و برای او آرزوی سلامتی و طول عمر کرد.

در این دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیر روند درمان استاد شد و تاکید کرد که پیگیر مراحل درمان وی خواهد بود.

استاد عثمان محمدپرست نوازنده پیشکسوت دوتار استان خراسان رضوی گفت: من سواد چندانی ندارم ولی در طول زندگی‌ام در راه خدا موسیقی نواختم و به وسیله همین موسیقی از قبال آن مدرسه ساخته شده است.

وی در ادامه افزود: در همین موسیقی شعرهایی از حافظ، سعدی و شعرای گرانقدر خوانده می‌شود و حتی شعرهایی در وصف پیامبر(ص) و امیرالمونین(ع) با موسیقی جلا می گیرند.
در این دیدار سید سعید سرابی مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان رضوی و دکتر محمدجعفر یاحقی و طاهریان رئیس انجمن موسیقی استان خراسان رضوی حضور داشتند.

در ادامه عکس‌های این دیدارها را ببینید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.