سه‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵

اعتراض به همکاری صنعت سرگرمی با جنایتکار جنگی

اعتراض به همکاری صنعت سرگرمی با عربستان

سینماپرس: شماری از معترضان آمریکایی مقابل دفتر مرکزی صنعت سرگرمی WME در بورلی هیلز صف کشیدند و به حضور محمدبن سلمان شاهزاده سعودی و حضور نظامی عربستان و بمباران مردم یمن اعتراض کردند.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، شماری از معترضان آمریکایی مقابل دفتر مرکزی صنعت سرگرمی WME در بورلی هیلز صف کشیدند و به حضور محمدبن سلمان شاهزاده سعودی و حضور نظامی عربستان و بمباران مردم یمن اعتراض کردند.

دفتر این کمپانی از آن رو انتخاب شده که عربستان دو کمپانی مادر این کمپانی را برای برنامه‌ریزی مشترک ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلاری انتخاب کرده است.

سلمان از دوشنبه وارد لس‌آنجلس شد و این سفر بخشی از برنامه سه هفته‌ای وی برای دیدار با سرمایه‌گذاران آمریکایی به منظور مجاب کردن آنها به سرمایه‌گذاری در عربستان است. وی به دنبال اصلاحاتی که در این کشور شروع کرده قصد دارد سینماها را پس از یک ممنوعیت ۳۵ ساله دوباره در این کشور فعال کند.

وی قرار است در نیویورک، واشنگتن و سیاتل نیز با غول‌های سرمایه‌گذاری در صنعت سرگرمی دیدار کند.

در لس آنجلس هم انتظار می‌رود او با رهبران بزرگ این صنعت از جمله باب ایگر از دیزنی و کوین سوجی‌هارا از کمپانی برادران وارنر و شماری دیگر ملاقات کند.

بازگرداندن سینما به عربستان موجب شده تا کمپانی‌های سرمایه‌گذرای آمریکایی نیز تمایل پیدا کنند تا وارد یک بازار جدید شوند.

جودی ایوانز از برنامه‌ریزان معترضان دیروز در این باره گفت: شاهزاده بن سلمان برای صحبت با کمپانی‌های سرگرمی اینجاست. او مردی است که یمن را بمباران می‌کند و در آنجا بحران انسانی ایجاد کرده و هر کسی که فکر می‌کند او خیلی قابل توجه است باید بداند این طور نیست. این به معنی نرمال کردن خشونت در زمانی است که جنبش «من هم همینطور» در آمریکا چنین با استقبال روبه رو شده است.

دیگر اعضای معترضان نیز از شاهزاده سعودی به عنوان جنایتکار جنگی یاد کردند.

این اعتراض ها موجب شد تا سخنگوی WME دیروز اعلام کند هیچ برنامه‌ای برای دیدار بین بن سلمان و اری امانوئل مدیرعامل این کمپانی تعیین نشده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.