سه‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۰

هر فیلم چقدر باید بفروشد تا وارد رقابت بازار بورس شود؟

علی سرتیپی

سینماپرس: رئیس کانون پخش‌کنندگان سینما گفت: به طور قطع فیلم های سینمایی باید ۴ برابر هزینه تولید توان فروش داشته باشند تا در بازار بورس به رقابت بنشینند.

به گزارش سینماپرس، اولین باری که رئیس سازمان سینمایی، موضوع ارائه فیلم‌ها در بازار بورس را مطرح کرد در برنامه سینمایی هفت بود که بعد از این برنامه محمدمهدی حیدریان در نشست خبری خود که اسفندماه برگزار شد به این مهم اشاره کرد و تاکید داشت:  با وزیر اقتصاد و رییس سازمان بورس در بحث اقتصادی سینما توافق شده تا برای سال آینده امکانی فراهم شود و مردم در مالکیت سالن‌ها و فیلم‌ها مشارکت کنند.

در همین راستا اولین سالن سینمایی که در بازار بورس ارائه می‌شود، پردیس سینمایی کورش است، اما از جزئیات و نحوه ارائه فیلم‌ها در بازار بورس اطلاعی در دست نیست. بنابراین، جزئیات نحوه ورود فیلم‌ها به بازار بورس را از علی سرتیپی رئیس کانون پخش کنندگان جویا شدیم.  

او درپاسخ به این سوال که چگونه یک فیلم امکان حضور در بازار بورس را خواهد داشت، گفت: بازار بورس بر اساس سودهی و فروش است. هر فیلمی که بتواند این شرایط را داشته باشد، امکان حضور در بازار بورس و اقتصاد را خواهد داشت.

وی درپاسخ به این سوال که فیلم چقدر باید فروش داشته باشد تا بتواند وارد بازار بورس شود، گفت: به طور قطع، فیلم باید ۴ برابر هزینه تولید فروش داشته باشد تا بتواند وارد رقابت بازار بورس شود. اگر توجه داشته باشیم ۵۰ درصد از فروش فیلم مربوط به صاحبان سینما است و بخشی از هزینه‌ها مربوط به تولید و بخش دیگر به تهیه‌کننده تعلق می‌گیرد. به طور قطع فیلم باید ۴ برابر هزینه تولید توان فروش داشته باشد تا در بازار بورس به رقابت بنشیند.  

رئیس کانون پخش‌کنندگان درباره ساز و کار حضور فیلم‌ها در بازار بورس گفت: قطعا فیلم‌ها به صورت تک تک در بازار ارائه نمی‌شوند و باید مانند کشورهای دیگر کمپانی‌های بزرگی تشکیل شوند تا سهامشان را وارد چرخه بورس کنند که این کار (تشکیل کمپانی تولید) برای ارائه آثار در بازار بورس، باید عملیاتی و اجرایی شود.

*فارس

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.