سه‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۵

انتشار ششمین شماره شیوه

 ششمین شماره شیوه

سینماپرس: شماره‌ ششم (فروردین و اردیبهشت) دوماه‌نامه‌ی تخصصی هنر شیوه در ۵ بخش سینما، تئاتر، تجسمی، ادبیات و موسیقی منتشر شد.

به گزارش سینماپرس، ششمین شماره دوماه‌نامه «شیوه» در پنج بخش سینما، تئاتر، تجسمی، ادبیات و موسیقی منتشر شد.

در سرویس سینمای این شماره اولین قسمت از پرونده فیلم‌سازان نسل نوی سینمای ایران آمده است که به سینمای مجید برزگر، بهرام توکلی و شهرام مکری پرداخته است. در سرویس تئاتر این شماره به مناسبت رپرتوار سالانه‌ی نمایش‌های عروسکی بهروز غریب‌پور در تالار رودکی، چهره‌ی تئاتری این شماره به این کارگردان و مدیر فرهنگی اختصاص دارد. بخش دیگر این سرویس به موضوع نمایش عروسکی در جهان امروز با عنوان «عروسک‌ها چه می‌گویند» اختصاص دارد.

در سرویس تجسمی، پرونده‌ی این شماره (بخش «اتاق فکر») به لیندا ناکلین، مورخ و منتقد هنر که اخیرا در ۸۶ سالگی درگذشت اختصاص دارد؛ ناکلین به سبب تلاش‌هایش در زمینه‌ی فمینیسم و هنر شناخته می‌شود اما در این پرونده نظریات ناکلین درباره‌ی هنر ارینتالیست (شرق شناختی) مورد توجه قرار گرفته است. «نقد فصل» و «تاریخچه‌ی شخصی» که به گفت‌وگو با فرهاد سلیمانی، عکاس، عضو هیأت مؤسس و عضو هیأت مدیره‌ی انجمن عکاسان دفاع مقدس اختصاص دارد، از دیگر بخش‌های سرویس تجسمی ششمین شماره دوماه‌نامه شیوه است.

سرویس ادبیات این شماره به رضا امیرخانی و آثار داستانی او اختصاص دارد. گفت‌وگو با رضا امیرخانی بخش اصلی پرونده ادبیات ششمین شماره دوماه‌نامه شیوه است. در سرویس موسیقی این شماره نیز به مناسبت پنجاهمین سال آهنگسازی فرهاد فخرالدینی در سینما، به گفت‌وگو با فخرالدینی اختصاص دارد. مروری بر آلبوم «غمنومه فریدون» اثر حسین علیزاده، گفت‌وگو با گروه «گره» و گفت‌وگو با ارکان اوگور موسیقیدان برجسته ترک از دیگر بخش‌های پرونده موسیقی این شماره است.

دوماهنامه تخصصی هنر (شیوه) با قیمت ۱۵ هزار تومان به فروردین و اردیبهشت ۹۷ اختصاص دارد و مجید رجبی معمار مدیر مسئول و سیدعماد حسینی سردبیر آن است.

شیوه را می‌توانید از کیوسک‌ها و کتابفروشی‌های منتخب و همزمان از فیدیبو و سایت شهرکتاب آنلاین تهیه کنید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.