چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲

سانس‌های مرده را برای «فیلشاه» در نظر گرفتند

پوستر جدید انیمیشن «فیلشاه»

سینماپرس: تهیه‌کننده انیمیشن سینمایی «فیلشاه» گفت: برای تماشای این فیلم توسط دانش‌آموزان با آموزش و پرورش رایزنی‌هایی انجام داده و حتی برای ارتباط با مدارس، تیم اطلاع‌رسانی تشکیل داده‌ایم.

به گزارش سینماپرس، حامد جعفری تهیه‌کننده انیمیشن سینمایی «فیلشاه» به کارگردانی هادی محمدیان درباره روند فروش این انیمیشن در نوروز ۹۷ گفت: طبق آخرین آمار در یازدهم فروردین ماه سال جاری، فروش انیمیشن «فیلشاه» مرز یک میلیارد تومان را رد کرد و توانست در میان آثار سینمایی داستانی پتانسیل‌های خود و عرصه انیمیشن را نشان دهد.  

وی در ادامه گفت: روند فروش فیلشاه سیر صعودی را تجربه کرده و نه نزولی و این نکته بسیار حایز اهمیتی است. با توجه به نوع مخاطبین این نوع آثار سینمایی باید گفت پیش از نوروز که این فیلم اکران شد، خانواده‌ها به طور مشخص درگیر کارهای مرتبط با نوروز بودند اما از سومین روز عید نوروز، روند صعودی فروش فیلم آغاز شد.

جعفری گفت: طبق آمار ما، این روند ادامه دارد و امیدواریم در ایام تعطیل که خانواده‌ها فراغت بیشتری دارند، بتوانند در کنار کودکان و نوجوانان خود به تماشای این انیمیشن بنشینند. نکته مهم‌تری وجود دارد و آن این است که در کنار رقابت با سایر فیلم‌ها سینمادارها سانس‌هایی را که برای این انیمیشن در نظر گرفتند سانس‌های صبح بوده است که عملاً خانواده‌ها در این ساعت مشغول هستند و کودکان، پس از ایام تعطیل در مدرسه هستند. به عبارتی سانس‌های مرده را برای فیلشاه در نظر گرفته‌اند.  

تهیه‌کننده انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» اظهار داشت: فیلم «فراری» و «خرگیوش» که فروش کمتری نسبت به ما داشتند، تعداد سالن سینمای بیشتری داشته‌اند. این همان نگاهی است که نسبت به انیمیشن وجود دارد و باید آن را با فرهنگسازی تغییر دهیم و پتانسیل‌های موجود آن را به نمایش بگذاریم. اما در همین فضا، فیلشاه مسیر خودش را طی کرده است.

جعفری در ارتباط با همکاری آموزش و پرورش برای دیده شدن این انیمیشن توسط کودکان و نوجوانان با توجه به محتوایش گفت: ما رایزنی‌هایی با آموزش و پرورش داشته‌ایم و خودمان تیمی را تشکیل دادیم تا با مدارس در ارتباط باشند و اطلاع رسانی کنند؛ چرا که برخی حتی از نمایش این انیمیشن در سینما آگاهی ندارند. البته این تیم کار هماهنگی مدارس را در سینماها انجام می‌دهد. ضمناً سینما در نوبت صبح برای تمام مدارس نیم بهاء است.  

این تهیه کننده در پاسخ به این پرسش که چرا راضی به اکران نوروزی آن هم در کنار چند فیلم پرمخاطب شد، گفت: دلیل اکران عیدمان این بود که می‌خواستیم برای این ایام عیدی فرهنگی برای خانواده‌های ایرانی در نظر بگیریم که کنار هم یک اثر سرگرم کننده و در عین حال بامحتوا را ببینند، اما در این دوره ۷ فیلم اکران شد و به نظرم اضافه شدن ۲ فیلم به کلیت اکران و فروش سایر فیلم‌ها صدمه می‌زند. از طرفی انیمیشن «فیلشاه» در کشورهای دیگر اکران می‌شود و نمی‌توانستیم فیلمی را در دیگر کشورها اکران عمومی کنیم که در کشور خودمان نمایش نداده باشیم.

*فارس

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.