چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۴

آغاز تولید «آخرین حکم» از اواخر اردیبهشت

رسول صانعی

سینماپرس: رسول صانعی کارگردان «آخرین حکم» از ساخت این فیلم در اواخر اردیبهشت ماه در جزیره قشم، بندرعباس و تهران خبر داد.

به گزارش سینماپرس، سول صانعی کارگردان «آخرین حکم» به تهیه‌کنندگی سیدامیر سید زاده که در اسفندماه سال ۹۶ پروانه ساخت گرفت درباره زمان تولید این اثر گفت: در حال حاضر سیدامیر سید زاده مشغول ساخت یک فیلم دیگر است که به نظر می رسد فیلمبرداری آن اواخر اردیبهشت به پایان برسد و ما پس از اتمام ساخت آن فیلم، بلافاصله تولید «آخرین حکم» را در اواخر اردیبهشت ماه شروع می کنیم.

به گفته وی، فیلمبرداری این اثر در جزیره قشم، بندرعباس و تهران انجام می شود و ۵۰ درصد هزینه های آن را بنیاد سینمایی فارابی تقبل می کند و باید در این مدت بخش دیگر از سرمایه را برای ساخت جذب کنند.

وی افزود: ما با برخی از عوامل پشت دوربین به نتیجه رسیده ایم که مجتبی متولی به عنوان مدیر تولید و مرتضی غفوری به عنوان فیلمبردار با ما همکاری می کنند و هنوز لیست بازیگران قطعی نشده است زیرا هنوز به این نتیجه نرسیده ایم که از بازیگران حرفه ای استفاده کنیم یا از نابازیگران و مشغول مشورت هستیم.

کارگردان سریال «کارگاه ۴۸» بیان کرد: «آخرین حکم» اولین فیلم بلند سینمایی من است و پیش از این چند سریال و تله فیلم ساخته بودم. درباره ساخت این فیلم در مدیوم سینما باید بگویم با توجه به اینکه موضوع فیلم قابل طرح در تلوزیون نبود ما تصمیم گرفتیم آن را در قالب یک اثر سینمایی بیان کنیم چراکه تلویزیون این روزها بیشتر نقش آرامش دهندگی به مردم را دارد برهمین اساس نمی شد موضوع «آخرین حکم» را در تلویزیون به تصویر کشید.

صانعی درباره موضوع «آخرین حکم» عنوان کرد: ما در یک مورد خلا قانونی داریم که سوژه فیلم ما شده و فعلا نمی توانم به آن اشاره کنم چون قصه فیلم لو می رود.

وی با اشاره به همکاری با سیدامیر سیدزاده به عنوان تهیه کننده اظهار کرد: این تهیه کننده معمولا روی کارگردان های فیلم اولی سرمایه گذاری می کند و در حال معرفی چهاردهمین کارگردان فیلم اولی به سینما و دومین تهیه کننده ای در سطح جهان است که این تعداد از افراد را به سینما معرفی کرده است، البته پیش از سیدامیر سیدزاده، یک تهیه کننده هندی ۱۵ کارگردان فیلم اولی را به سینما معرفی کرده بود.

صانعی در پایان گفت: سیدزاده به طرح مسایل مذهبی در سینما علاقمند است و از آنجا که موضوع «آخرین حکم» نیز حوزوی و علمی است فکر می کنم می توانیم با یکدیگر همکاری کنیم.

*مهر

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.