جمعه ۱۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۱

پس از ۳۵ سال سینما به عربستان باز می‌گردد

سینمای عربستان

سینماپرس: رسانه‌های عربستانی اعلام کردند اولین سالن سینما در عربستان بعد از ۳۵ سال قرار است ۲۹ فروردین افتتاح شود و شرکت آمریکایی AMC در پنج سال آینده، ۴۰ سالن سینما در سراسر این کشور بازگشایی می کند.

به گزارش سینماپرس، خبرگزاری رسمی عربستان (واس) اعلام کرد، وزارت فرهنگ و رسانه عربستان اولین مجوز فعالیت سالن سینمایی در این کشور را برای شرکت ای. ام. سی آمریکا که بزرگترین موسسه احداث سالن‌های سینمایی در جهان است، صادر کرد.

عواد بن صالح العواد، وزیر فرهنگ و رسانه عربستان دراین خصوص اظهار داشت: صدور اولین مجوز برای فعالیت سالنی سینمایی در عربستان فرصت‌های سرمایه‌گذاری مهمی را برای موسسه‌های ساخت سالن‌های سینمایی فراهم می‌کند، عربستان در این زمینه بازار بزرگی دارد و بیشتر ساکنان این کشور کمتر از سی سال داشته و دوست دارند فیلم‌های مورد علاقه خود را در سالن‌های سینمایی کشور خودشان به تماشا بنشینند.

رسانه رسمی عربستان اعلام کرد، هیات کل تفریح و سرگرمی در عربستان با شرکت ای. ام. سی توافقنامه‌ای را برای احداث حدود ۳۰ تا ۴۰ سالن سینما در ۱۵ شهر این کشور ظرف پنج سال آتی به امضا رساند، همچنین دو طرف پیش‌بینی کردند که تا سال ۲۰۳۰ میلادی حدود ۵۰ تا ۱۰۰ سالن سینمایی در ۲۵ شهر در عربستان احداث شود.

عربستان اوایل مارس اعلام کرد، اولین لائحه مجوز فعالیت سالن‌های سینمایی در این کشور پس از ممنوعیتی که بیش از سه دهه در این زمینه وجود داشت، به تصویب رسید.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان از ۲۰ مارس سفری به آمریکا داشته است.

بن سلمان در این سفر با رابرت باب آلن ایگر، رئیس شرکت والت دیزنی دیدار کرده و به بررسی فرصت‌های همکاری در حوزه سرگرمی و ساخت فیلم پرداخت.

شهر لس آنجلس روز گذشته (پنج‌شنبه) میزبان نشست مسئولان عربستانی و آمریکایی در حوزه تفریح و سرگرمی با مشارکت مسئولان و سرمایه‌گذاران این حوزه بود.

هیات کل فرهنگ عربستان ماه مارس از تشکیل شورای فیلم عربستان به عنوان اولین موسسه ویژه فیلم‌سازی پس از لغو ممنوعیت ۳۵ ساله فعالیت‌های سینمایی در این کشور خبر داد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.