چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲

راهکار حمایت از کالای ایرانی در سینما و تلویزیون/۱

تأکید بر غیرقابل قبول بودن نشان دادن زندگی های لاکچری در آثار تصویری/ اصغری: سینما و تلویزیون باید از مصرف گرایی خارج شوند و به سمت تولید حرکت کنند

ابراهیم اصغری

سینماپرس: ابراهیم اصغری تهیه کننده سینما در پی نامگذاری سال ۹۷ به عنوان «حمایت از کالای ایرانی» گفت: متأسفانه بسیاری از مسئولان فرهنگی کشور هیچ گونه توجهی به کالای ایرانی ندارند؛ فیلم ایرانی، سینمای ایرانی و هنر ایرانی یک کالا است و باید از آن حمایت شود اما ما مرتب شاهد آن هستیم که برخی افراد سودجو دم از اکران فیلم های خارجی در سینماهای کشور می زنند!

تهیه کننده فیلم سینمایی «شور شیرین» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: علاوه بر مبحث اکران فیلم های خارجی در سینماهای کشور اینکه سازمان صدا و سیما هم مرتباً فیلم ها و سریال های خارجی خریداری می کند و به جای حمایت از فیلمسازان و هنرمندان ایرانی این قبیل آثار را به نمایش می گذارد هم جای گلایه دارد. من نمی دانم مسئولان و مدیران سینما و تلویزیون تا کی می خواهند این راه غلط را ادامه دهند و هنرمندان ایرانی را خانه نشین کرده و جیب خارجی ها را پر پول کنند؟

وی ادامه داد: یکی از مهمترین راهکارهای حمایت از کالای ایرانی در سینما و تلویزیون آن است که مسئولان تنها از هنرمندان ایرانی حمایت کنند و با تفکرات غرب زده شان درصدد آن نباشند تا فیلم و سریال خارجی وارد کنند و آن آثار را که هیچ قرابتی با فرهنگ ملی و دینی کشورمان ندارد را به خورد مخاطبان بخت برگشته دهند.

اصغری خاطرنشان کرد: سینما و تلویزیون باید از مصرف گرایی خارج شوند و به سمت تولید حرکت کنند و سعی در ایجاد اشتغال داشته باشند؛ ما باید در پی آن باشیم تا کالاهای باکیفیت ایرانی تولید کنیم و حتی این کالاها را به جهان عرضه نماییم.

تهیه کننده فیلم سینمایی «اشنوگل» در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه نشان دادن زندگی های لاکچری در سینما و تلویزیون غیرقابل توجیه است اظهار داشت: من نمی دانم چرا ما حتی در نشان دادن ابزار و وسایل و آکسسوار فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی نیز غرب زدگی را رونق می دهیم و زندگی لوکس خارجی را تبلیغ می کنیم؟ آیا واقعاً ما نمی توانیم از ابزار و وسایل ایرانی در فیلم ها و سریال های مان استفاده کنیم؟

این سینماگر تصریح کرد: بنده معتقدم مسئولان و مدیران سینما و تلویزیون کشور باید به صورت یک ابلاغیه دستورالعملی را صادر و لازم الاجرا نمایند تا هیچ فیلمساز و سینماگری حق آن را نداشته باشد زندگی غربی را در آثارش تبلیغ و ترویج کند و همه فیلمسازان را ملزم به آن کنند تا وسایل و ابزار ایرانی را در آثارشان استفاده کنند.

وی در خاتمه این گفتگو افزد: سینما به عنوان یک رسانه قدرتمند می تواند در خدمت حمایت از کالای ایرانی باشد و مردم را تشویق به خریداری و حمایت از تولیدات داخلی کند و جلوی غرب زدگی را بگیرد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.