دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷

در سال ۹۶

۲۹ شبکه رادیویی و تلویزیونی استانی ۲۴ ساعته شدند

مجید علیزاده

سینماپرس: مجید علیزاده مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت معاونت امور استان‌های رسانه ملی بیان کرد که در یک سال گذشته ۱۰ شبکه رادیویی و ۱۹ شبکه تلویزیونی پخش ۲۴ ساعته خود را آغاز کردند.

به گزارش سینماپرس، مجید علیزاده مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت معاونت امور استان‌های رسانه ملی با اشاره به عملکرد این معاونت طی سال ۱۳۹۶ اظهار کرد: ۲۴ ساعته شدن شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی یکی از مهمترین این اقدامات به شمار می‌رود به طوری که در یک سال گذشته ۱۰ شبکه رادیویی و ۱۹ شبکه تلویزیونی پخش ۲۴ ساعته خود را با استفاده از ظرفیت های استانی و بهره گیری از نیروهای هنرمند بومی آغاز کردند.

وی افزود: در این مدت همچنین شاهد قطب‌بندی تخصصی استان‌ها در حوزه تولیدات مستند، پویانمایی و نمایشی بر اساس مزایای نسبی هر یک از مراکز بودیم.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت معاونت امور استان‌های صدا و سیما با اشاره به طراحی و اجرای جدول پخش جامع پخش ۳۳ شبکه استانی و محلی سیما با هدف پرهیز از پخش همزمان برنامه‏ های همسان در مراکز مختلف عنوان کرد: همچنین در سال ۹۶ رشد ۱۰۰ درصدی تولید برنامه‌های طنز با رویکرد امیدبخشی و نشاط‌ آفرینی در سطح جامعه محقق شد.

وی ادامه داد: اجرای پروژه نکوداشت چهل‌ سالگی انقلاب از فجر ۹۶ تا فجر ۹۷ با برگزاری ۸ جلسه و ۹۵ مصوبه از دیگر اقداماتی بود که در این معاونت به انجام رسید.

علیزاده با اشاره به اجرای سه برنامه شاخص در حوزه شعر، موسیقی، فرهنگ و ادب در مراکز استانی طی سال ۹۶ بیان کرد: «ترانه باران»، «رادیو شب» و «عصرانه» سه برنامه‌ای بودند که برای برقراری ارتباط زنده با شبکه‏ های استانی و دعوت از هنرمندان بومی و پیشکسوتان موسیقی محلی روی آنتن رفتند.

وی افزود: در سال گذشته همچنین شاهد تولید ۶۲۰ قطعه موسیقی و سرود در مراکز استانی بودیم که قابلیت پخش از شبکه‏ های استانی و سراسری را داشتند.

امضای تفاهمنامه نخستین جشنواره پویانمایی ملی در سطح کشور، توسعه فعالیت‌های رسانه‌ای در فضای مجازی، تشکیل کمیسیون‌های تخصصی شوراهای فرهنگی اجتماعی معاونت امور استان‌ها، تشکیل معاونت فضای مجازی در همه مراکز و راه اندازی اداره کل فضای مجازی در معاونت امور استان‌ها از دیگر اقدامات صورت گرفته طی سال ۹۶ به شمار می‌روند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.