سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷

افشاگری قاسم افشار درباره خوانندگان تیتراژ سریال‌ها / پرداخت ۱۵۰ میلیونی به تهیه کننده

قاسم افشار

سینماپرس: خواننده موسیقی پاپ گفت: علت اینکه در میان این همه خواننده تنها ۵ تا ۶ نفر تیتراژ سریال ها را می خوانند پرداخت ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومانی است که خواننده پرداخت می کند، همان طوری که به من پیشنهاد پرداخت ۷۰ میلیون تومان داده شد.

به گزارش سینماپرس، قاسم افشار خواننده موسیقی پاپ در گفت و گو با یک خبرگزاری درباره فعالیت های هنری خود گفت: چند قطعه آهنگ آماده کرده ام که در حال دریافت مجوزهای آن برای پخش به صورت تک قطعه هستم و قصد دارم فصل تابستان پس از ۹ سال در تهرات کنسرت برگزار کنم. در حال حاضر نیز دو آهنگ "قبل از رفتن" با همکاری محمد رشیدیان و "چراغی از تو روشن نیست" با همکاری احسان افشاری و  نیک پی را آماده انتشار دارم.

وی در همین راستا افزود: سعی دارم این دو آهنگ تا قبل از ماه رمضان و نهایتا یک قطعه قبل و یک قطعه پس از ماه رمضان منتشر شود. برگزاری کنسرت هم احتمالا پس از ماه رمضان یعنی در اوایل تابستان و در محل وزارت کشور خواهد بود. در ادامه نیز قصد دارم پس از تهران در اصفهان، شیراز و دیگر شهرها نیز کنسرت اجرا کنم.


این خواننده با اشاره به وضعیت کنونی موسیقی کشور اظهار کرد: طبق آماری که دارم در طول روز ۵۰۰ قطعه موسیقی در ایران تولید می شود. در حال حاضر ورود به عرصه خوانندگی بسیار ساده است ولی در دوره ای که ما وارد این حوزه شدیم شرط اول، داشتن توانایی خوانندگی بود. در حال حاضر خوانندگی به کمک سیستم راحت‌ترین کار است اما به عقیده من شعرها خیلی جالب نیستند و برخی مواقع ملودی ها شبیه هم هستند، صداها و سبک ها شبیه هم شده اند و در واقع تولیدات بد در موسیقی بیشتر از تولیدات خوب است. قطعات کنونی بیشتر سر و صدا است نه صدا و فضای کنونی موسیقی مسموم است.

افشار به تاثیر مخاطبان بر کیفیت موسیقی پرداخت و افزود: ما سه دسته مخاطب موسیقی داریم که یک دسته مخاطبان زیر ۲۰ سال هستند. موسیقی فضای مخاطب را تغییر می دهد و بر مخاطب تاثیرگذار است به همین دلیل باید شعر و آهنگ از کیفیت خوبی برخوردار باشد. وقتی روزانه با انبوهی از تولیدات و بدون مسئولیت در موسیقی مواجهه هستیم قطعا بر مخاطب تاثیر می گذارد به خصوص اگر مخاطبان جوانان زیر ۲۰ سال باشند.

خواننده قطعه "وقف پرنده ها" با اشاره به فضایی که توسط برخی از تهیه کنندگان برای خواندن تیتراژ سریال ها بوجود آمده تصریح کرد: خوانندگی برای تیتراژ سریال ها پولی شده است است چراکه من آخرین آهنگی که در تیتراژ سریال خواندم سال ۸۸ بود اما بعد از آن آهنگ ها را انگار تهیه کنندگان به حراج می گذارند و اعلام قیمت می کنند که البته این موضوع هیچ ربطی به صدا و سیما ندارد و به شخص تهیه کننده بر می گردد.


وی ادامه داد: مثلا تهیه کنندگان به شکل خودمختار برای خواندن در تیتراژ سریال های ماه رمضان پرداخت ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان به خوانندگان پیشنهاد می کنند تا خوانندگان با پرداخت این مبالغ بتوانند تیتراژ آن سریال را بخرند. به خود من پیشنهاد ۷۰ میلیون تومانی برای خواننده شدن تیتراژ سریال داده شده است.

خواننده پاپ خاطرنشان کرد: علت اینکه تیتراژ اکثر سریال های تلویزیونی بین ۶ تا ۷ خواننده می چرخد پرداخت پولی است که خواننده ها بابت این کار به تهیه کنندگان پرداخت می کنند وگرنه خواننده برای انجام کار موسیقی در سریال ها زیاد است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.