چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹

اپل سراغ داستان‌های علمی تخیلی «آیزاک آسیموف» رفت

آیزاک آسیموف

سینماپرس: مجموعه‌ای از مهمترین داستان‌های نویسنده فقید آیزاک آسیموف درباره فروپاشی و احیای یک امپراتوری کهکشانی از سوی غول دنیای تکنولوژی در قالب سریال درام تلویزیونی ساخته می‌شود.

به گزارش سینماپرس به نقل از رویترز، ساخت سریال جدیدترین اقدام سازنده آیفون است که قصد دارد برنامه‌های اوریجینالی تهیه کنند و محصولاتی مانند نتفلیکس، اچ‌بی‌او و آمازون داشته باشد.

به این منظور غول دنیای تکنولوژی به سراغ مجموعه‌ای از مهمترین داستان‌های نویسنده فقید آیزاک آسیموف رفته است.

این مجموعه با عنوان «بنیاد» از چندین داستان کوتاه تشکیل شده که در فاصله ۱۹۴۲ تا ۱۹۵۰ نوشته شدند و بعد در رمان‌های سه‌گانه‌ای که از ۱۹۵۱ تا ۱۹۵۳ منتشر شدند، گردآمدند. این مجموعه یک جایزه هوگو که برترین جایزه برای داستان‌های علمی تخیلی است دریافت کرد و سال ۱۹۶۶ به پرفروش‌ترین مجموعه بدل شد.

هنوز روشن نیست که اپل از چه زمانی این برنامه را شروع می‌کند یا مخاطبان چه زمانی قادر به دیدن آن خواهند بود. این کمپانی در عین حال هنوز توضیحی نداده که این محصول آیا از طریق آی‌تیوز استور خودش توزیع می‌شود یا توسط دیگر کمپانی‌ها و پلتفرم‌ها به دست مخاطبان خواهد رسید.

این داستان‌ها توسط دیوید اس. گویر فیلمنامه‌نویس فیلم‌های پرفروشی چون «شوالیه تاریکی» و «بتمن شروع می‌کند» و جاش فریدمن نویسنده فیلم اقتباسی استیون اسپیلبرگ در سال ۲۰۰۵ با عنوان «جنگ دنیاها» در قالب فیلمنامه نوشته خواهد شد.

همه تلاش هالیوود در دو دهه اخیر برای آوردن داستان‌های نویسنده روسی-آمریکایی به پرده‌های نقره‌ای یا تلویزیون‌ها هرگز نتیجه‌بخش نبوده است.

آیزاک آسیموف که ۶ آوریل ۱۹۹۲ میلادی درگذشت، دکتر در بیوشیمی و نویسنده آمریکایی روسی‌تبارِ ژانرهای علمی، علمی–تخیلی، خیال‌پردازی، وحشت بود.

شهرت اصلی او بیشتر به خاطر همین مجموعه «بنیاد» است. قوانین سه‌گانه رباتیک وی از شهرت جهانی برخوردار است و دانشنامه بریتانیکا وی را به عنوان واضعِ واژه رباتیک در زبان انگلیسی می‌شناسد.

وی بیش از ۵۰۰ عنوان کتاب در تمام دسته‌های اصلی رده‌بندی دوی (به جز فلسفه) دارد و سیارک آسیموف ۵۰۲۰ به افتخار وی نامگذاری شده‌است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.