شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹

اوژن فرانسیس در ۱۰۰ سالگی درگذشت

اوژن فرانسیس

سینماپرس: اوژن فرانسیس بازیگری که در ۴ فیلم «بچه‌های سمت شرقی» بازی کرده بود، در حالی که ۱۰۰ سال داشت در وست‌وود نیوجرسی درگذشت.

به گزارش سینماپرس به نقل از آسوشیتدپرس، چند دهه پس از بازی در نقش آلگی، بازیگری که یکی از اعضای بنیاد بازیگران سینما بود، درگذشت.

اوژن فرانسیس یکی از چهره‌هایی بود که به عنوان «بچه‌های سمت شرقی» شناخته می‌شوند زیرا بازیگر ۴ فیلم دهه ۱۹۴۰ با این مضمون بود.

این بازیگر در حالی که ۱۰۰ سال داشت در وست‌وود نیوجرسی درگذشت.

فرانسیس نویسنده چندین سریال برای تلویزیون از جمله «عدالت»، «ملاقات با ماجراجویی» و «شوی لورتا یانگ» در دهه ۱۹۶۰ بود.

سال ۱۹۴۰ وقتی وی ۲۳ سال داشت در نقش آلگی پسر یک مرد ثروتمند در فیلم «پسران شهر» بازی کرد و بعد با فیلم «آن گانگستر من» در سال ۱۹۴۰ جلوی دوربین رفت و همین نقش را در فیلم‌های «غرور بوری» و «وحشی پرنده» تکرار کرد. این فیلم‌های کم بودجه توسط سم کاتزمن در مونوگرام پیکچرز تولید شدند و بابی جوردن و لئو گورسی دیگر بازیگران آنها بودند. از این مجموعه به نام «پسران سمت شرقی» یاد می‌شود و اقبال وسیع مردم را با خود داشت.

فیلم‌های این مجموعه بعدها الهام بخش ساخت فیلم‌ها و نمایش‌های متعددی شدند.

این بازیگر درباره نقشش گفته بود: می دانستم دارم وارد چه ماجرایی می‌شوم. یا باید در نقش یک کلیشه ظاهر می‌شدی یا راه خودت را می‌رفتی. من آدمی هستم که تمرین را دوست دارد اما به آن اعتقاد ندارد.

فرانسیس سال ۱۹۸۵ به عنوان یکی از اعضای بنیاد بازیگران سینما که اکنون انجمن بازیگران آمریکا خوانده می‌شود درآمد و ۳۳ سال یکی از اعضای این انجمن بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.