یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶

ایرانمنش: اصلی ترین مشکل امروز من بیکاری است

رضا ایرانمنش در افتتاحیه چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت

تسنیم: رضا ایرانمنش بازیگر سینما و تلویزیون گفت: اکثریت هنرمندان این روزها با بیکاری دست و پنجه نرم می کنند و تنها عده خاصی سرکار هستند که البته شاید در سایرمشاغل هم این ضعف و خلاء وجود داشته باشد ولی در حوزه فرهنگ و هنر این مسئله بسیار پر رنگ است.

رضا ایرانمنش بازیگر سینما و تلویزیون در ارتباط با وضعیت بیماری خود گفت: خوشبختانه اوضاع جسمانی بنده خوب است و هیچ مشکلی ندارم، اما اصلی ترین مشکل امروز من و بسیاری از همکارانم بیکاری و عدم امنیت شغلی است که متاسفانه مدیران متولی امر به آن بی توجه هستند.

وی افزود: اکثریت هنرمندان این روزها با بیکاری دست و پنجه نرم می کنند و تنها عده خاصی سرکار هستند که البته شاید در سایرمشاغل هم این ضعف و خلاء وجود داشته باشد ولی در حوزه فرهنگ و هنر این مسئله بسیار پر رنگ است.

ایرانمنش با اعلام اینکه طی سالیان اخیر دولتمردان و متولیان امرهیچ اقدام مثبت و کاربردی برای هنرمندان انجام نداده‌اند، گفت: باید نمایندگانی از جامعه هنرمندان در مجلس شورای اسلامی و حتی شهرداری حضور داشته باشند تا نگاه به هنرمندان حمایتی شود. متاسفانه مدیر متخصص از جامعه هنر نداریم که هنر دوست یا هنرشناس باشد، همین مسئله خیلی به ضرر هنرمندان تمام می‌شود.

این بازیگر با اعلام اینکه باید در شورای شهر نمایندگانی از جنس ورزش و هنر حضور داشته باشند، خاطرنشان کرد: در پشت حق و حقوق شهروندی مباحث زیادی است که باید توجه بیشتری به آن صورت بگیرد و باید در تمام تصمیمات اجتماعی، سیاسی، شهری باید یک نگاه فرهنگ سازی وجود داشته باشد. براساس همین فرهنگسازی است که می­‌توانیم سرمایه سازی کنیم پس باید به جامعه هنرمندان توجه بیشتری شود.

وی در ادامه بیان کرد: متاسفانه در بسیاری از مراکزهای دولتی جای هنرمندان خالی است. باید شرایط حضور هنرمندان در این ادارات و نهادهای تصمیم گیرنده مهیا باشد تا نماینده جامعه هنرمندان هم به مباحث فرهنگی و هنری به عنوان یک متخصص ورود پیدا کند.

رضا ایرانمنش در ارتباط با حمایت بازیگران از طیف های مختلف سیاسی در ایام انتخابات ریاست جمهوری، تصریح کرد: هنرمند نباید گرایش سیاسی داشته باشد، ولی متاسفانه طی ادوار مختلف انتخابات همواره جامعه هنری هم مانند مردم به دو گروه تقسیم می‌شوند و برای کاندید طیف مورد علاقه خود تبلیغ می‌کند که جامعه هنر همواره از این ناحیه ضربه خورده است. البته شاید عده خاصی موفق به گرفتن امتیازات فراوانی شوند ولی در مجموع جامعه هنر از وقوع این اتفاقات آسیب می‌بیند که شکل گیری این مسئله خوشایند افراد نیست و باید توازن حداقل در این موارد رعایت شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.