یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵

طرفداری رامبد جوان از گانگسترها؛ چه کسی باید خجالت بکشد؟

خندوانه-رامبد جوان

سینماپرس: مسئله اصلی اما آنجاست که اگر هم قرار به خجالت‌زدگی باشد، سلبریتی‌هایی نظیر دوستان و نزدیکان آقای جوان بایستی از روی خجالت، عذرخواهی کنند که در انتخابات ریاست‌جمهوری با تبلیغی که به نفع رئیس‌جمهور حاضر کردند، سبب‌ساز وقوع برخی مشکلات شدند.

 «رامبد جوان»، بازیگر تئاتر و سینما و مجری برنامه تلویزیونی خندوانه به تازگی بخشی از کلیپ مصاحبه یک سارق مسلح بانک در مشهد را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد. کلیپی که سارق مسلح در آن با اشک و آه اینطور می‌گوید که اولین کاری که با پول‌های سرقتی کرده این بوده که برای فرزندش شیر خشک خریده است.

رامبد جوان سپس در ذیل این پست نوشته است:

«معلومه که دزدی کردن در هر شرایطی قبیح و غلطه و باید با مجرم برخورد بشه... ولی کسانی که باید خجالت بکشن از این مشکلاتی که داره برای آدم‌های مملکتون به وجود میاد، خجالت بکشن! » (جمله‌بندی عیناً از صفحه رامبد جوان کپی شده است)

*اظهارات آقای جوان در حالی است که انسان گرسنه، نان می‌دزد نه اینکه مثل گانگسترها با تهیه سلاح و موتور و همدست و برنامه‌ریزی دقیق، سراغ دزدی میلیون‌ها تومان از بانک برود.

یقینا آقای جوان می‌دانند که مثلاً در رمان بینوایان اثر ویکتورهوگو، کاراکتر «ژان والژان» در مقطعی که به شدت گرسنه می‌شود؛ نه انقلاب می‌کند، نه کسی را گروگان می‌گیرد، نه آدم می‌کشد و نه دست به سرقت از بانک یا طلافروشی می‌زند بلکه فقط یک قرص نان می‌دزد.

این یک اصل ساده در رفتار کسانی است که گرسنه هستند و گانگستر نیستند.

همچنین اگرچه ما منکر وجود برخی مشکلات در ایران اسلامی نیستیم و منتقد رئیس‌جمهور روحانی هم هستیم و از هشتگ «تا ۱۴۰۰ با روحانی» هم استفاده نکرده‌ایم اما پیر و جوان می‌دانند که مشکلی به نام «مشکل نان شب» و گرسنگی در ایران اسلامی شیوع ندارد و نمی‌توان مدعی شد که مردم ایران دچار مشکل گرسنگی هستند! یعنی کسی که دست به سرقت مسلحانه از بانک می‌زند، حکما معطل چیزی غیر از نان یا شیر خشک بوده و سودای دیگری در سر داشته است.

از طرفی وجود اینکه ما منکر وجود برخی مشکلات نیستیم اما منتقدان و سلبریتی‌ها در هیچ حکومتی هم با یک دستمال، قیصریه را به آتش نمی‌کشند و خدمات عمومی حکومت‌ها را از یاد نمی‌برند.

(جالب آنکه، سارق مسلح دستگیر شده در فیلم کامل کلیپی که رامبد جوان آنرا منتشر کرده تصریح می‌کند که «بیکار» نبوده است و بر روی یک ماشین کار (مسافربری) می‌کرده است)

در عین حال، مسئله اصلی اما آنجاست که اگر هم قرار به خجالت‌زدگی باشد، سلبریتی‌هایی نظیر دوستان و نزدیکان آقای جوان بایستی از روی خجالت، عذرخواهی کنند که در انتخابات ریاست‌جمهوری با تبلیغی که به نفع رئیس‌جمهور حاضر کردند، سبب‌ساز وقوع برخی مشکلات شدند.

در واقع هم آن که با «تَکرار می‌کنم» از رئیس‌جمهور حمایت دوباره کرد و هم بازیگران و خوانندگانی که در نزد مردم آبرویی داشتند و این آبرو را به پای کُندی حرکت دولت و اقدامات نکرده‌اش! ریختند، اکنون حتی بیشتر از روحانی در بروز مشکلات مسئول هستند و بایستی در این باره خجلت زده باشند.

*مشرق

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.