یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۱

«حمید حسام» چهره برتر هنر انقلاب در سال ۹۶ شد

«حمید حسام» چهره برتر هنر انقلاب در سال ۹۶

سینماپرس: در مراسم اختتامیه «هفته هنر انقلاب»، «حمید حسام» نویسنده حوزه دفاع مقدس به عنوان چهره هنر انقلاب اسلامی معرفی و تقدیر شد.

به گزارش سینماپرس، در مراسم اختتامیه «هفته هنر انقلاب» که به همت حوزه هنری برگزار می‌شود، معرفی و تقدیر از چهره هنر انقلاب اسلامی انجام گرفت و نشان هنر انقلاب به «حمید حسام» رسید. وی نویسنده کتاب‌های تحسین‌شده «وقتی مهتاب گم شد» و «آب هرگز نمی میرد» است.

حمید حسام در مراسم اختتامیه «هفته هنر انقلاب» در سخنانی عنوان کرد: من پیرمرد کاندیداهای حاسر در این مراسم هستم و همیشه از آثار هنرمندانه آنها حض ... برده ام. شاید تنها تفاوت من  با آنها این باشد که تجربه شهودی از جنگ داشته ام و البته همین تجربه بار تعهد و موأخذه از کارهای من را سنگین تر می کند.

وی ادامه داد: دوران دفاع مقدس دوران ظهور خودی در میان افراد بود که ویژگی اش دور از دید بودن و متصل بودن به فرهنگ عاشورا بود. این خود امروز معنی های دیگری پیدا کرده و میان این دو فاصله زیادی افتاده است که باید آن را پر کرد. به همین خاطر بر این باورم اولین خاکریزی که نسل ما باید از آن عبور کند خاکریز خودش است.

حمید حسام همچنین با یادکرد از شهید محمود شهبازی گفت: ایشان همیشه به ما یک جمله و حدیث می گفت که شاید زندگی خودش عصاره آن بود و آن این بود که اگر می توانید به گونه ای زندگی کنید که خیلی دیده نشوید. این معنی در دهه ۶۰ نوعی سلوک را به همراه داشت که هر چه به جلوتر آمده ایم کمرنگ تر نیز شد. هر چند که در این روزگار هم می تواند چهره هایی مانند شهید علی چیت سازیان و حسین همدانی را دید که می گفتند کسی می تواند از سیم خاردارهای دشمن عبور کند که از سیم خاردار خود عبور کند.

وی عنوان کرد: ما باید واژه ها را با هنر و قلممان به فطرت خودش بازگردانیم و به همین خاطر من تبریک می گویم به این جوانان که نادیده عاشق جنگ شدند چرا که عاشقی آنها بیشتر از من است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.