دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰

گِل نشینی شورای صنفی نمایش!

شورای صنفی نمایش

سینماپرس: با توجه به این مهم که هنوز نمایندگان صنوف مختلف به شورای صنفی نمایش معرفی نشده‌اند، تشکیل جلسه و ثبت قراردادهای جدید در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

به گزارش سینماپرس، در شرایطی که نظام نامه جدید اکران به صنوف از سوی سازمان سینمایی ابلاغ شد اما همچنان جلسه شورای صنفی نمایش در بلاتکلیفی است؛ زیرا هنوز نمایندگان صنوف تهیه کنندگان، پخش کنندگان، سینماداران و کانون کارگردانان مشخص نشده است.  

 کانون پخش‌کنندگان که پیش از این اعلام کرد نماینده خود را تغییر نمی‌دهد گویا تصمیم گرفته مدیرعامل دفتر نیکان فیلم (بیژن امکانیان) را به عنوان نماینده به شورای صنفی نمایش اعلام کند. دفتری که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده و در نوروز امسال فیلم «مصادره» را با سرمایه‌گذاری محمد امامی به نمایش درآورد.  

نیکان فیلم از دفاتری است که به تازگی شروع به فعالیت کرده و امکانیان با داشتن مجوز پخش در این سال‌ها فعالیت چندانی در این حوزه نداشته، حال سوال اینجاست که چرا امکانیان به عنوان نماینده کانون پخش کنندگان اعلام شده است؟

در شورایعالی تهیه‌کنندگان هم هنوز به نتیجه نرسیده‌اند و هیچ نماینده‌ای به شورای صنفی اعلام نشده است.  

در کانون کارگردانان همچنان بحث بر سر معرفی همایون اسعدیان به عنوان نماینده کانون کارگردانان یا معرفی پوران درخشنده به عنوان نماینده کانون به شورای صنفی نمایش جریان دارد و کانون کارگردانان هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است.  

به نظر می‌رسد نمایندگان سینماداران نیز تغییرات خواهد داشت اما این انجمن به جمع‌بندی نرسیده است.  

با این اوصاف جلسه شورای صنفی نمایش در هفته جاری هم تشکیل نمی‌شود و همچنان ثبت قراردادهای اکران دوم نوروز در هاله‌ای از ابهام است.

*فارس

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.